תפריט
ראשי | דו"ח משחק: ניצחון על ב"ש

דו"ח משחק: ניצחון על ב"ש

אוראל פרטוק
דו"ח משחק: ניצחון על ב"ש
מכבי נתניה שיחקה אמש את המחזור השמיני במסגרת ליגת העל, במשחק בית מול הפועל ב״ש.
 
האורחת הגיעה במצב רוח משופר, לאחר 2:0 נגד הפועל רעננה במחזור הקודם, כשהיא מצליחה להשלים שני ניצחונות רצופים. בדומה לבאר שבעים, גם מכבי נתניה הגיעה למשחק לאחר שהשיגה תוצאה נהדרת של 2:0 נגד מכבי חיפה במחזור השביעי.
 
המשחק נפתח בהתלהבות ולחץ של האלופה, כשלאחר כמה דקות המשחק קצת נרגע. לאורך המחצית הראשונה הצליחו הדרומיים להגיע למספר רב של מצבים, בעוד מכבי נתניה הצליחה בנקוף הדקות לאזן את יחסי הכוחות, אך עדיין מבלי לייצר איומים.
 
העניין המרכזי במחצית היה שלושת החילופים שביצעה נתניה כבר לאחר כשלושים דקות, בגין מתיחות שריר של שחקני מפתח. המחצית הסתיימה בתיקו מאופס.
 
המחצית השנייה נפתחה בהתלהבות עם מצבים משני הכיוונים. במרוצת הזמן הצליחה נתניה לקחת את השליטה לידיים, ואף עלתה ליתרון; מאז השער ועד לסיום הקבוצה המארחת  שלטה בכר הדשא.
 
בסיום, מכבי נתניה משלימה ניצחון בית מרשים במיוחד על האלופה. למרות מחצית ראשונה לא טובה, וקשיים כפויים.
 
מהלך המשחק - מחצית ראשונה 
 
ארז פפיר שרק לפתיחת המשחק לדרך באצטדיון ״היהלום״ בנתניה.
דקה 3׳: הזדמנות ראשונה במשחק, מליקסון הגביה כדור חופשי שהגיע אל סבע, החלוץ מסר מהאוויר כדור רוחב להאסלביינק שהחמיץ מקרוב.
דקה 14׳: ג׳ון אוגו בעט חזק מחוץ לרחבה, עמוס הדף לא טוב ושהר עט על הריבאונד וכבש, השער נפסל בעקבות שריקת נבדל.
דקה 25׳: דיא סבע בעט כדור חופשי, עמוס היה עירני וקלט את הכדור.
דקה 30׳: חילוף שלישי של מכבי נתניה, ברנקו ורגוץ׳, אביב אברהם ופאטוש בצ׳יראי הוחלפו בעקבות מתיחה בשריר הירך האחורי.
דקה 37׳: מליקסון בעט טוב מכדור חופשי, עמוס סיפק הצלה גדולה.
דקה 42׳: נתניה הגיעה למצב רציני ראשון, אולסק מסר למלמד, החלוץ בעט טוב מקצה הרחבה אבל הרוש הדף.
 
מחצית שנייה
 
דקה 53׳: מכבי נתניה כמעט עלתה ליתרון, גיא מלמד הוביל מתפרצת נהדרת ובסיומה מסר טוב לגוזלן, החלוץ בעט פצצה, הרוש הצליח בקושי להדוף לקורה. 
דקה 60׳: מכבי נתניה עולה ליתרון! הויבך קיבל את הכדור מריבאונד באזור הקרן, הגביה טוב, מלמד עלה מעל כולם ונגח לרשת.
דקה 73׳: ויקי כחלון ניער את השומר שלו, פרץ באגף והגביה, הכדור הורחק אל אולסק שבעט פצצה שעלתה מעל המשקוף.
דקה 81׳: עוד מתפרצת נהדרת מבית מכבי נתניה, הכדור הגיע אל עלי מוחמד שבעט מעל המסגרת.
 
 
לקראת משחק:
 
מכבי נתניה תארח במשחק בית את הפועל באר שבע (שבת, 19:15, אצטדיון "היהלום").
 
מאמן הקבוצה, סלובודן דראפיץ' קיים היום (ו') מסיבת עיתונאים לקראת המשחק, ואמר בין היתר: ״עלו אצלנו כמה אחוזים של ביטחון בעקבות הניצחון השבוע על מכבי חיפה, אבל הביטחון עדיין לא מלא, וזה מובן. הפעם האחרונה בה ניצחנו ושיחקנו טוב הייתה מול אשדוד - ובכל זאת הפסדנו מחזור אחר כך  לבני יהודה. אז אנחנו קודם כל רוצים לראות המשכיות."
 
על הטקטיקה במשחק האחרון:
״תוכנית המשחק עבדה. התכוננו למפגש הזה במחנה האימונים שקיימנו לפניו בצפון. באנו לקחת את הנקודות, וזה מה שעשינו. ידענו דברים על מכבי חיפה - שזו קבוצה של התקפות מתפרצות, אולי הכי טובה בכך ליגה, ידענו שהם תוקפים הרבה דרך האגפים ובדרך כלל בצד ימין, ידענו על שלומי אזולאי שאנחנו צריכים לסגור אותו... וכן, שיחקנו על התוצאה ופחות על היופי. דווקא במשחקים האלה אני, כמאמן כדורגל שמנתח את המשחק בדיעבד, הייתי מאוד מרוצה לראות את הדברים שעבדנו עליהם במגרש. אנחנו שומעים פרשנים בטלויזיה נסחפים אחרי מה להיות 'מכבי נתניה', ומלינים למה היא לא משחקת התקפי ולמה אנחנו לא לוחצים. אבל נגד בני יהודה שיחקנו ככה, ועדיין קיבלנו שלוש. אז תכננו את המשחק מול חיפה בשביל להביא נקודות ופחות לקבל פרגונים, אם תשאל אוהד מכבי נתניה איך היה המשחק, והוא יגיד לך שהוא מרוצה.״
 
על שינוי החשיבה בהתאם לנסיבות:
 ״אם בשנה שעברה יותר חשבנו על עצמנו ואיך להשתפר, היום אנחנו חושבים גם על היריבה ואיפה נקודות התורפה שלה. מאז מרץ אנחנו סופגים יותר מדי, המשחק האחרון שלא ספגנו בו היה בעונה שעברה נגד בני יהודה. כך שהיינו חייבים לחזור חזרה לבסיס, לראות איפה הבעיות ואיך אנחנו מחזקים את ההגנה. ראינו שאם אנחנו תוקפים יותר מדי ולוחצים יותר מדי ההגנה שלנו חשופה, ויש לנו בעיה עם זה, היינו חייבים ללכת קצת אחורה ולחזק את ההגנה. זה לא אומר שאנחנו נשחק ככה כל העונה, אנחנו רוצים לשחק התקפי אבל היום אנחנו רוצים גם להיות יותר חכמים.״
 
על היריבה, הפועל באר שבע, והרקורד בין הקבוצות:
״יש משהו דומה בין מכבי נתניה ובאר שבע העונה, שתי הקבוצות נבנו רק במחזור השלישי. כמונו הם גם החליפו המון שחקנים, המזל שלהם שהם לקחו שחקנים יותר מוכנים למשחק, בניגוד אלינו שהבאנו שחקנים שקיבלו פחות דקות משחק בזמן האחרון. שתי הקבוצות משחקות סגנון משחק אחר לגמרי, כך שזה אולי יפה לקחת דוגמאות משנה שעברה אבל באר שבע היום היא קבוצה אחרת לגמרי. הגיעו אליהם סאבו, דיא והאסלביינק. אני מאוד מעריך את ברק שמצא נוסחה, כי בהתחלה הם חיפשו את הדרך. בשני המשחקים האחרונים הם נראים טוב. העונה שעברה לא רלבנטית, כי לשם דוגמא אז הפסדנו לאשדוד בגביע, והחודש ניצחנו אותם  בליגה. אתמול דיברתי עם שי (ברדה) ואמרתי לו; 'אתה יודע כמה שחקנים יש לנו שהיו איתנו בלאומית?' התחלנו לספור יחד, ויש רק שישה כאלה. יש לנו כיום 23 שחקני סגל וזה כמו קבוצה חדשה. כך שהמפגש מול באר שבע יהיה עניין חדש עבורנו הפעם".
 
על המפגש עם דיא סבע:
״נחבק אותו וננשק אותו, זה הדבר היחיד שאנחנו יכולים לתת לו. כבר אמרנו לו תודה על השנים היפות. אנחנו יודעים מה הוא יכול לעשות על הדשא, ואני מקווה מאוד ששחקני ההגנה שלנו יודעים גם. אין ספק שדיא מוכיח שהוא אחד הכשרונות הגדולים שיש בליגה שלנו. זה פעם ראשונה שאנחנו פוגשים אותו כיריב - אבל מתרגלים; פגשתי מול כבר עשרות שחקנים שאימנתי. אני חושב שאיך שהוא יגיע לאצטדיון, הוא ייכנס מההרגל לחדר הלבשה שלנו, ואז ננעל אותו בשירותים :) זו האפשרות היחידה לעצור אותו, כי אם הוא מגיע ביום טוב זה בלתי אפשרי, כשהוא בזון הוא בזון. מקווים שיאכל משהו מקולקל. וברצינות: אין ספק שזה מרגש לפגוש אותו שוב.״
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up