תפריט
ראשי | דו"ח גביע: מ.ס דבוריה

דו"ח גביע: מ.ס דבוריה

אוראל פרטוק
דו"ח גביע: מ.ס דבוריה
במסגרת סיבוב ח׳ של גביע המדינה אירחה מכבי נתניה את מ.ס. דבוריה מליגה ב׳ למשחק באצטדיון היהלום, שהסתיים בניצחון 5:1
 
דקה 9' מכבי נתניה עלתה ליתרון מוקדם: במהלך התקפה של נתניה אביב אברהם הקפיץ כדור למוטי ברצשקי שהחזיר לו עם הראש, הקשר בעט מחוץ לרחבה, שחקן דבוריה הסיט את הכדור שחדר לרשת.
דקה 48׳ מ.ס. דבוריה השוותה: וויאם עמאשה נשלח בכדור עומק לפינה השמאלית של הרחבה, החלוץ בעט שטוח וכבש.
דקה 52׳ מכבי נתניה החזירה לעצמה את היתרון: תרגיל מבריק בבעיטה חופשית, מוטי ברשצקי שניגש לבעוט מסר את הכדור לויקי כחלון שהיה פנוי לגמרי; המגן ספק בעט - ספק מסר, הכדור הגיע לרגליו של פאטוס בצ׳יראי שהרשית מחמישה מטרים.
דקה 66׳: מכבי נתניה הגדילה את היתרון: מוטי ברשצקי מסר לגיא מלמד המחליף שהחליט לבעוט מחוץ לרחבה - והבעיטה שלו נעצרה רק בחיבורים.
דקה 79׳: מכבי נתניה כבשה את הרביעי: עלי מוחמד חטף את הכדור להגנת דבוריה, פרץ לרחבה מצד ימין ומסר לגיא מלמד, החלוץ הלוהט לא התבלבל וכבש מהמצב שחברו לקבוצה סידר לו.
דקה 92׳: מכבי נתניה כבר הפכה את זה לתבוסה: ג׳ונתן בורנשטיין דהר באגף שמאל והגביה לתוך הרחבה, אביב נותר פנוי מול השער ממרחק אפס, ונגח את החמישי.
 
 
 

 
 
בהגרלת סיבוב ח׳ של גביע המדינה הוגרלה מכבי נתניה לפתוח את משחקיה בתחרות במשחק נגד קבוצת מ.ס. דבוריה. המשחק ייערך באצטדיון היהלום בנתניה ב-20.12, יום חמישי בשעה 19:15. היציעים שיפתחו לאוהדינו הם העליון והתחתון במזרחימחיר כרטיס אחיד: 50. יציע הכבוד: 200 שקל. נקבל בשמחה ובכבוד את היריבה המענייינת מליגה ב'.
 
אז מי את, דבוריה?
 
דבוריה (או דבורייה, בכתיב מלא) היא מועצה מקומית למרגלות התבור, עמק יזראל בואכה כביש 65. על שום מה שמה? "דבר" הינו מקום לרעיית צאן, ובין עשרת אלפים תושבי דבוריה, ערבים-ישראלים, יש גם העוסקים ברעיית צאן. מעריכים כי הישוב המקראי "דברת" שכן באזור זה.
 
מ.ס. דבוריה (או מועדון ספורט דבוריה אוסמה, בכתיב מלא, או הפועל דבוריה, לפעמים) היא קבוצה חדשה, שהוקמה בישוב בשנת 2008. היא העפילה לראשונה לליגה ב׳ צפון ב׳ בעונת 2011/12, ומשחקת שם מאז ועד היום, במגמת שיפור, ועם לא מעט יומרות. על מאמניה בעבר הקרוב נמנה הישאם זועבי, חלוץ מכבי נתניה בעונת 1998-99.
 
את העונה שעברה סיימה דבוריה במקום השני בליגה, עם מספר נקודות והפרש השערים זהה לשל המקום הראשון. היא היתה הפייבוריטית, מהקבוצות המדוברות של ליגה ב' בכלל, כשבחוד ההתקפה שלה מחורר רשתות להיט הליגות הנמוכות אבי מלכה - אך במאזן הסופי של המחוז בני זלפה השיגה יותר נצחונות. דבוריה נתקעה במשחקי פלייאוף
 
העונה, לדבוריה אין כוונה להישאר עוד מאחור. היא פתחה את הליגה בצורה מצויינת: במאזנה שישה נצחונות ליגה אחרי שישה מחזורים, והיא כרגע מובילה את טבלת ליגה ב׳ צפון ב׳ עם 18 נקודות.
 
בששת המשחקים הללו כבשה דבוריה 18 שערים וספגה רק שניים. ומה בגביע? מכבי נתניה הצטרפה זה עתה להגרלת המתמודדות מהליגה הבכירה, אבל מ.ס דבוריה כבר הספיקה לעבור שם חתיכת דרך. בהצלחה, כמובן. הקבוצה עברה שבעה סיבובים (כולל אחד עליו דילגה בעקבות ההגרלה):
 
בסיבוב ב׳ פגשה את איחוד בני בקה והכתה בה 7:1
בסיבוב ג׳ פגשה את הפועל רמות מנשה וכיסחה אותה 5:0
בסיבוב ד׳ פגשה את מכבי בני ריינה וניצחה 4:0
בסיבוב ו׳ פגשה את מכבי נווה שאנן אלדד ושיחזרה עם 4:0
בסיבוב ז׳ פגשה את הפועל הוד השרון וגברה עליה 4:2
 
ההשחקנים המובילים בקבוצה הם האחים עסאד ווויאם עמאשה. האחרון שיחק מספר עונות לא מבוטל בהצטיינות בליגת העל, מסכנין ועד קרית שמונה, כשלנו הוא זכור באימת מה בשל הרביעיה שכבש לרשת מכבי נתניה ב-2011, כשהוא שחקן מכבי חיפה - שם בילה חלק ניכר משנותיו היפות. צמד האחים כבשו ביחד העונה 6 שערי ליגה, והוסיפו עוד 3 שערים משפחתיים במסגרת גביע המדינה.
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up