תפריט
ראשי | "אנחנו באים לכל משחק כדי לנצח אותו"

"אנחנו באים לכל משחק כדי לנצח אותו"

"אנחנו באים לכל משחק כדי לנצח אותו"
 מקסים פלקושצ׳נקו אשר חגג לאחרונה את יום הולדתו ה-28 סומן בעבר כאחת ההבטחות הגדולות בכדורגל הישראלי, בדיוק בזכות היכולות אשר הוא מראה על המגרש באצטדיון נתניה, השבוע פגשנו אותו לראיון מיוחד.
 
אתה נראה מאוד מסור למשחק, גם בתקופות בהן פחות שיחקת, מהיכן מגיעה האהבה חסרת הפשרות לכדורגל?
 
״האהבה הגיעה מהמשפחה שלי ומהבית. הם תמיד דחפו אותי ותמיד היתה לי את התמיכה שלהם מאחוריי. אני שמח שהצלחתי לעשות קריירה ולשמח אותם".
 
 הקשר הצטרף אל הקבוצה בתחילת השנה לאחר תקופה פחות מוצלחת בכדורגל ההונגרי, טרם היציאה שלו אל הכדורגל ההונגרי הוא היה אחד השחקנים המובילים של הפועל חדרה.
 
מקסים, הגעת אל הקבוצה מהונגריה - איך היית מסכם את התקופה שלך בכדורגל שם?
 
"התקופה שלי שם כחוויה הייתה יחסית סבירה בסך הכל. היה לי שם חוסר מזל מאוד גדול עם המאמנים שהיו שם. בהתחלה רצינו לקחת את המועדון לצמרת הטבלה כי זה מועדון שרגיל להיות בפסגה אבל הגיעו מאמנים ששיחקו כדורגל מאוד הגנתי ואני כמעט ולא שיחקתי"
 
ספר קצת על חווית המשחק בחו"ל?
 
"בגדול אני מגיע מתרבות אוקראינית-סובייטית מהבית ככה שאני רגיל לזה, הבעיה היחידה הייתה שוב הנושא עם המאמנים וזה שלא שיחקתי. ברור שהיו מחשבות על התקופה בחו״ל אבל בסוף כשאתה לא משחק שנה שלמה והקבוצה שלך יורדת ליגה אז אין לך יותר מדי לאן להתקדם".
 
לפני שהגעת למכבי נתניה היו לך התלבטויות?
 
"עשיתי שיחות עם מספר קבוצות בתחילת השנה ובחרתי במכבי נתניה כי חשבתי שזו הקבוצה שהכי מתאימה לי. דיברתי בתחילה עם רן ואלמוג, הבנתי את הפרוייקט שנבנה כאן והם נתנו לי ביטחון מאוד מאוד גדול שאני בא לקבוצה טובה עם מקום טוב בשבילי, וכמובן היה את הנושא של הקהל של מכבי נתניה שסייע להחלטה".
 
היו משחקים שלא שיחקת העונה – איך זה השפיע עליך?
 
"האמנתי בעצמי גם אז וגם אחרי זה. אני תמיד סומך על עצמי ויודע מה אני שווה, היו רגעים שפחות שיחקתי אבל ראינו מה קורה במשחקים האחרונים עם הקהל והקבוצה ונקווה שזה רק ימשך ממשחק למשחק".
 
 לגבי הקהל, כמה חשוב לראות את התמיכה שלהם?
 
"למען האמת זה כיף גדול לראות ולשמוע את הקהל שלנו במהלך המשחקים שלנו. אתה רואה את החשיבות שלהם ואת התמיכה והאהבה שיש להם לקבוצה, זה קורה גם בדקות פחות טובות שלנו וזה מה שהכי חשוב בעבורנו".
 
מי אחראי על האווירה בחדר ההלבשה?
 
"האמת שלא מעט מהשחקנים מתעסקים ואחראים על זה. יש לנו חדר הלבשה מאוד מלוכד ומגובש, מה שמוביל להרבה מאוד צחוקים ואהבה בינינו ולזה שאנחנו סומכים אחד על השני".
 
היית עם חלק מהם בקבוצות העבר שלך גם?
 
"שיחקתי עם כמה מהם במסגרות השונות, עם אביב אברהם שיחקתי בנבחרות, וייר, רוטמן היה איתי בהפועל חדרה והנבחרות. אני חושב שזה עזר לי בצורה מסויימת להכיר את הפרצופים ואת החדר הלבשה. הוייב של כולם הוא טוב וחיובי לאורך כל העונה".
 
מקסים פלקושצ׳נקו עד כה העונה רשם בישול ושלושה שערים לרשתות היריבה, תוך שבמשחקים האחרונים הוא מבצע פעולות חיוביות רבות על המגרש. שעריו הובילו לניצחונות על מועדון ספורט אשדוד (0:1) ועל הפועל תל אביב (1:2).
 
בתקופה האחרונה ניכר שאתה בכושר טוב, מאיפה הגיע השינוי בהתאם לתחילת העונה?
 
"אני חושב שהשינוי נובע מהעובדה שקיבלתי את הדקות שהייתי צריך ואת הביטחון. ברגע שאני מקבל  - אני תמיד מבטיח להחזיר על המגרש ואני שמח שזה קורה ושיש בי אמון, ואני מקווה שנעשה עונה טובה כי אנחנו צריכים לעשות עונה כזאת".
 
מה המטרות שלך לעונה הקרובה?
 
  "להוביל את הקבוצה, להמשיך להנהיג ולהיות משמעותי. בנוסף חשוב לקחת אחריות על שערים ובישולים. מבחינה קבוצתית חשוב שנמשיך להיות ביחד ולהגיע כמה שיותר גבוה כי הקבוצה הזאת צריכה להיות למעלה בטבלה ואנחנו יכולים לעשות את זה. אנחנו באים לכל משחק כדי לנצח אותו מהשנייה הראשונה, כי אנחנו יכולים לעשות את זה".
 
בוא נצלול לתוך המשחק נגד הפועל תל אביב, צמד תוך ארבע דקות - מה היה לך שם?
 
"אני יכול להגיד כשגם כאשר ספגנו את הגול נגד הפועל תל אביב, דיברנו בינינו עד ששמנו את הכדור על עיגול החצי והיה ברור לנו שאנחנו נחזור ונעשה מהפך. אני מאוד  שמח שבאמת הצלחנו להראות אופי ולחזור אל המשחק ולדעת לנצח אותו למרות הפיגור שהיינו בו".
 
לסיום, כמה מילים לקראת המשחק נגד הפועל פתח תקווה
 
"אני רוצה שיגיעו כמה שיותר אוהדים למשחק הזה כי הקהל חשוב לנו, אני מקווה שננצח, נמשיך ברצף שלנו ונחזיר לקהל שלנו".
 
יאללה נתניה!
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up