תפריט
ראשי | "יהלום צעיר" – הכירו את מתן לוי

"יהלום צעיר" – הכירו את מתן לוי

ניר רוזן-טל
"יהלום צעיר" – הכירו את מתן לוי
השבוע פגשנו את מתן לוי, שחקן נערים א' ונבחרת ישראל. מתן גר בקרית השרון, תלמיד כיתה י' שכל חייו מוקדשים לכדורגל: "הכדורגל עבורי הוא הכל – מגיע הביתה אחרי הלימודים ונח קצת כדי לבוא רענן לאימון, לאחר מכן חוזר הביתה, אוכל ארוחת ערב ומבחינתי הסתיים היום. המטרה שלי היא להיות שחקן בוגרים במכבי נתניה, ולא אתן לשום דבר להסיט אותי ממנה".
לוי משחק בתפקיד הבלם, ואין זה מפתיע כשמדובר בבן של חיים לוי, בלם העבר של מכבי נתניה. "אבא תומך בי בצורה בלתי רגילה. מגיע איתי לכל אימון ומשחק, עושה הכל כדי שאוכל להצליח ולהתמקד רק בכדורגל. חשוב לציין שכל המשפחה עומדת מאחורי, זה נותן לי המון שקט ומכניס בי מוטיבציה להגשים את החלום שלי". בנוסף להיותו אבא תומך, חיים כמובן מנסה להעביר למתן את הידע והניסיון הרב שלו: "אחרי כל משחק הוא מדבר איתי, אומר לי מה עשיתי טוב, וכמובן מה עשיתי פחות טוב וכיצד אוכל לשפר את זה לפעם הבאה. הוא כמו מאמן נוסף עבורי, ולמרות שהוא לא חוסך ממני ביקורת כשצריך, אני יודע שזה מגיע ממקום טוב ונכון, ואני מנסה ללמוד ממנו כמה שרק אפשר".
בגיל 11 הגיע מתן למכבי נתניה, וסומן כבר בשלב מוקדם כהבטחה גדולה: "התחלתי לשחק בגיל 8 בעמק חפר, ואחרי 3 שנים הציעו לי להגיע למכבי נתניה. ויקי גלאם היה זה שראה אותי משחק והמליץ לבני לם לקחת אותי לנתניה. עבורי זה היה נהדר – הגעתי למקום בו אבא שיחק, וכמובן שכולנו אוהדי מכבי נתניה ככה שזה היה מושלם".
לאחר פתיחה לא טובה של העונה, קבוצת נערים א' החלה להתייצב בשבועות האחרונים. "פתחנו רע את העונה והסתבכנו בתחתית. ישראל זביטי היה המאמן, ולפני כחודש יוסי טוויל החליף אותו. עבורנו השחקנים זה כמובן לא סיטואציה פשוטה – אהבנו את ישראל, אני באופן אישי חייב לו המון. קידם אותי ותמך בי, העלה אותי מנערים ג' לנערים ב', האמין בי לכל אורך הדרך. היה מי שהחליט שיוסי יחליף את ישראל, ומאותו רגע כולנו מאחורי יוסי. הקבוצה בתקופה טובה, עברנו את מכבי חיפה בגביע, ניצחנו בדרבי, נראים טוב".                                               
הסיטואציה של מאבקי תחתית אינה מוכרת למתן, שכן במהלך שלוש עונות הוא היה חלק מקבוצה אלופה. כעת, לאחר שהוקפץ לשנתון מעליו, הוא מודע לחשיבות ההישארות של הקבוצה בליגה הבכירה: "שחקן צריך לדעת להתאים את עצמו לכל סיטואציה. תמיד כיף להיאבק על תארים, אבל הישארות של נערים א' בליגה היא תואר בפני עצמו. חוץ מזה, יש לנו גם סיכוי טוב בגביע וזה בכלל יכול להפוך את העונה למוצלחת. אין לי ספק שנישאר בליגה, יש פה קבוצה טובה, כולם חברים אחד של השני. אנחנו משפחה אחת".
כשמדברים עם מתן על ציפיות לשנים הקרובות, הוא רואה רק מטרה אחת מול העיניים: "החלום הוא להיות שחקן בבוגרים של מכבי נתניה, כמו אבא. בינתיים אני בכיוון הנכון, עובד קשה, עושה הכל כדי להצליח. המטרות שלי להמשיך להתקדם, להישאר בנבחרת הנערים, ולהגיע הכי רחוק שאפשר עם מכבי נתניה".
 

(קרדיט תמונה ראשית: נזיה סולטאן)

 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up