תפריט
ראשי | תמו 7 השנים הרעות: 2:1 מול מכבי חיפה

תמו 7 השנים הרעות: 2:1 מול מכבי חיפה

אופיר סופר

בפעם השנייה תוך שישה ימים, הגיעה מכבי נתניה לאיצטדיון סמי עופר למשחק ליגה מאתגר. אחרי האכזבה במשחק מול הפועל חיפה, ידעו במכבי נתניה שהמשחק מול מכבי חיפה קריטי – הן למצב הרוח הכללי בקבוצה והן להבטחת מקום בפלייאוף העליון.
בפני הצהובים עמד מחסום פסיכולוגי רציני – הקבוצה לא ניצחה את מכבי חיפה בחוץ קרוב ל7 שנים והפעם האחרונה בה הובטח מקומה בפלייאוף העליון בליגת העל הייתה בעונה 2011/2012. הירוקים מצידם נמצאים באחת העונות הגרועות בתולדות המועדון וגם החלפת צוות האימון עד כה לא הביאה תוצאות.
חזרתם להרכב של דיא סבע ועלי מוחמד נתנה הרגשה שהקבוצה יכולה לחזור ליכולת שלה מתחילת העונה. עם זאת החליט המאמנים בצעד מפתיע לספסל את אביב אברהם ודידיה קוגבניה (שחקני הרכב קבועים בחלק ניכר מהעונה) ובמקומם עלו דן גלזר וחלוץ הנוער בהופעת בכורה – יונס מלדה. חסרו בסגל חגי גולדנברג (צהובים) וגיא גרוס (פציעה).
מכבי חיפה שלטה בדקות הראשונות במשחק ואף הצליחה לעלות ליתרון אחרי לחץ מסיבי על השער של נתניה מרגליו של עומרי בן הרוש (אקס מכבי נתניה), אך 2 טעויות של האחרון, תורגמו לשער בפנדל של ערן לוי ושער בכורה של ויקי כחלון והביאו למהפך עוד במחצית הראשונה. המחצית השנייה הייתה בשליטה מוחלטת של הצהובים שהתמסרו דקות ארוכות ללא הפרעה והיה נראה שמכבי חיפה ויתרו על המשחק. התוצאה נשאר על כנה עד תום תוספת הזמן ושריקת הסיום נעלה רשמית את התברגותה של מכבי נתניה בפלייאוף העליון, הישג נפלא לקבוצה שעלתה רק העונה לליגת העל. הירוקים לעומתם יצטרכו להיזהר שלא להגרר למאבק נגד הירידה.
 
מהלך המשחק:
דניאל בר נתן הוציא לדרך את המשחקי באצטדיון סמי עופר בחיפה.
דקה 12': כדור חופשי נהדר של שלומי אזואלי עקף את החומה, הכניע את עמוס אך נעצר במשקוף השער. קלאוס השתלט על הכדור החוזר אך החמיץ הזדמנות פז משלושה מטרים.
דקה 15': יונס מלדה בן ה18, לא נבהל מהמעמד ובמהלך מרשים, חתך מצד שמאל אל הרחבה ובעט כדור לפינה הרחוקה של השער של הירוקים, אך החמיץ במעט.
דקה 18': מכבי חיפה ממשיכה לסכן את השער של נתניה – סלליך הגביה מצוין מצד ימין לראשו של רוקאביצה שנגח מעולה וסחט הדיפה מרשימה מדני עמוס.
דקה 21': כדור קרן קצר של מכבי חיפה נבעט  ע"י שלומי אזולאי מזוית קשה ופגש שוב את המשקוף של דני עמוס. עמוס אומנם זינק אך לא נגע בכדור, אך השופט החליט על כדור קרן נוסף.
דקה 22': כדור הקרן הוגבה, רועי קהת לא הצליח להשתלט על הכדור אך עומרי בן הרוש היה זריז וקבע 0-1 למכבי חיפה מקרוב.
דקה 25': נתניה לא איחרה להגיב ליתרון המוקדם של החיפאים – מהלך נהדר שהחל בניקו אולסק, שהעביר לערן לוי שבמסירה שחתכה את כל הגנת מכבי חיפה (עומרי בן הרוש שבר את מלכודת הנבדל) הגיעה ליונס מלדה. מלדה חתך ימינה וחלף על פני 2 שחקנים, אך הכדור מעט ברח לו ולמזלו היה שם ויקי כחלון שהרשית שער בכורה בליגת העל, ברגל שמאל. 1-1.
דקה 34': המהפך הושלם. ויקי כחלון שהבקיע את הראשון, הגביה מצוין לערן לוי שמתוך הרחבה בעט חזק לעבר השער. עומרי בן הרוש עמד בדרכו ועצר את הכדור בידו. למרות היד הצמודה החליט בר נתן על פנדל לזכות הצהובים, שתורגם ע"י הקפטן. 2-1.
דקה 36': המחצית הנהדרת המשיכה לספק אירועים – ניקיטה רוקאביצה הגיע למצב מצוין ברחבה, אך לא הצליח להכניע את דני עמוס.
דקה 45': על סף השריקה למחצית, השמיט דני עמוס כדור שהוגבה לרחבה, ברנקו ורגוץ' הרחיק את הכדור שנפל מה שהכעיס את עמוס מאוד וגרר תגרה קלה בין השחקנים. השופט דניאל בר נתן בחר להחליק את התקרית.
מחצית שנייה
דקה 76': אחרי דקות ארוכות שבהן חיפה נראית רדומה, מצא רז מאיר את ראשו של עומר דמארי המחליף שנגח חזק וסחט הצלה מרשימה של עמוס.
דקה 91':  בתוך תוספת הזמן, המחליף אופיר מזרחי קיבל הזדמנות פז להשוות את התוצאה אך נגח מחמישה מטרים החוצה.
 
הרכבי הקבוצות:
מכבי חיפה: עומרי גלזר, רז מאיר, רמי גרשון, אליסון דוס סנטוס, עומרי בן הרוש, גל אלברמן (אופיר מזרחי, 72), רועי קהת, שלומי אזולאי (קאיו, 72), סינטהיו סלליך, ניקיטה רוקאביצה, סטפנוס אתנסיאדיס (עומר דמארי, 60).
מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, טים הויבך, ברנקו ורגוץ’, יעקב מור, ניקולאס אולסק, דן גלזר, עלי מוחמד (אביב אברהם, 80), דיא סבע, יונס מלדה (דידייה קוגבניה, 71) וערן לוי (אלחסן קייטה, 88).
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up