תפריט
ראשי | להרגיש כמו כולם

להרגיש כמו כולם

טוהר חלפון
להרגיש כמו כולם

תכנית "שווים בספורט" נתניה המופעלת על-ידי "רגעים"-העמותה לחינוך בלתי פורמלי ואגף הספורט של עיריית נתניה מקדמת הזדמנויות עבור אנשים עם מוגבלויות (תקשורתית, קוגניטיבית, נפשית, פיזית, חושי)  בגילאי 15 ומעלה לעסוק בפעילויות גופניות מותאמות בקרבת מגוריהם.
מועדון הכדורגל של מכבי נתניה אימץ את הפרויקט מרגע הקמתו לפני כמעט 4 שנים והקים קבוצה מעורבת המורכבת מאוהדים עם או בלי מוגבלויות כאשר המכנה המשותף לכולם הוא בראש ובראשונה אהבתם של השחקנים למועדון ולסמל. קבוצת היהלומים של שווים בספורט הגיעה להישג מרשים ממש לאחרונה וזכתה במקום השני והמכובד בטורניר האחרון שנערך במסגרת ליגת שווים בספורט בו הגיעו עד הגמר, הציגו יכולת מרשימה על המגרש ובעיקר שיתוף פעולה מדהים ומרגש שבסופו הפסידו רק בגמר.




נפגשתי עם שניים משחקני הקבוצה; עומר שפירא (26) וקפטן הקבוצה עידן בוחבוט (28) שניהם מהישוב קדימה, לשיחה כנה ומרגשת על החיבור, האהבה לקבוצה וכל מה שביניהם.

איך בעצם הגעתם למיזם ?
עומר: מיכל התקשרה אלי והציעה לי להצטרף וראיתי פרסומות בתחנת האוטובוס
עידן: ראיתי פרסום בעמוד הפייסבוק של מכבי נתניה, אם יש פה אוהדים שרוצים להצטרף לקבוצת אוהדים של מכבי נתניה לא ידענו עדין שזה משולב. הגענו לאימון הראשון בערך 20 אוהדים משולבים.

מה דעתך עליו?
עומר: זה פרוייקט מיוחד, שנותן לאנשים כמוני עם צרכים מיוחדים להשתלב בחברה ואני חושב שצריך לפתח אותו טוב. לי אישית הוא נותן המון.
עידן: הפרוייקט הזה מאוד מיוחד שמפגיש בין אנשים שסביר להניח לא היו נפגשים אם לא הפרוייקט הזה יוצר קשר בין אנשים שבאים מעולמות שונים גילאים שונים, בזכות מכנה משותף שהוא אהבה למועדון ולסמל. כל אחד שווה בין שווים אין שוני, משחקים כדורגל ונהנים.
עומר: אנשים בעלי צרכים מיוחדים רוצים להשתלב.

עד כמה יצא לך בעבר לשתף פעולה עם אוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים?
עידן: לא יצא לי לשתף פעולה עם האוכלוסיה המדהימה הזו חוץ מקצת בצבא, שם היו מתנדבים ששרתו איתנו וזה היה מדהים. אני שמח על הזכות הזו וחושב שהיא מעצימה ותורמת לי לא פחות מלבעלי הצרכים המיוחדים.
עומר: יצא לי להשתלב באוכלוסיה ה"רגילה" ואני חושב שצריך לעשות את זה יותר. זה נותן לי להרגיש שאני לא שונה ממישהו אחר.

מה דעתכם על החיבור הזה במגרש? מרגישים שוני?
עידן: לרוב החיבור הוא אוטומטי ברגע שעולים למגרש,על אחת כמה וכמה שאנחנו מאוגדים תחת מכבי נתניה אז החיבור כבר קיים, מדברים על הקבוצה, על השחקנים, נפגשים ביציע זה לא משהוא שצריך ליצור, זה כבר קיים. במסגרת הזו זה אפילו מועצם יותר.
עומר: אני מסכים עם עידן ומזדהה עם כל מילה.
עידן: השוני לא באמת קיים או יותר נכון הוא לא שונה מכל חיבור אחר שתעשי בכל מקום ולאו דווקא בספורט. יש מישהו שהוא פחות סבלני ויש מישהו שיותר, אחד שנוטה להתעצבן בקלות ואחר מאופק. השוני הוא שוני שלנו כבני אדם בין אחד לשני ולא שוני של בעלי צרכים רגילים ובעלי צרכים מיוחדים.

איך זה מתנהל, ספרו לי קצת על האימונים/ משחקים?
עומר: במשחקים אני מרגיש שאני פורח אני מרגיש שאני לומד דברים שבחוץ לא מלמדים אותי בעיקר באימונים למשל  להגן, לתקוף ולעבוד ביחד כצוות. המשחק בדשא הוא שונה מהמשחק בשכונה עם החברים.
עידן: באימונים מלמדים אותנו טכניקה, מימד שלא קיים בשכונה עם החברים. בכל זאת יש מאמן שמדריך אותך ואומר לך איך ומה לעשות וזה נכון גם מבחינה פסיכולוגית. אני יכול להעיד על עומר שהוא היה קצת יותר עצבני והיום הוא הרבה יותר רגוע. הוא למד את זה פה, הרבה תהפוכות אבל בסוף הוא מצליח להחזיק את עצמו יותר ויותר ורואים עליו, הוא השתפר המון.


זה אומר שאתה מקבל פה כלים שאתה יודע להשתמש בהם?
עומר: חד משמעית, אני מקבל פה כלים, לא רק בכדורגל. יש לי מסגרת ותעסוקה שהיא מצויינת לי ולכולם פה אני מאמין.
עידן: אין אחד בקבוצה שיגיד לך שהוא לא אוהב את הקבוצה הזו ולא נהנה לבוא לפה. במשחקים למשל, היה לנו טורניר ומשחק אחד אימון. אנחנו משחקים 9/9 מבחינת החוק זה צריך להיות 50 אחוז אנשים עם צרכים מיוחדים ו-50% שחקנים עם צרכים רגילים שמשלבים בנינו. משחקים של 20 דקות. האמת היא ניצחנו בכל המשחקים עד כה חוץ ממשחק הגמר שבו הפסדנו בפנדלים, אבל זה עניין של מזל. כבשנו הכי הרבה בטורניר והחבר'ה פה היו בעננים אחרי הטורניר. בכל זאת טורניר ראשון שלנו וסיימנו מקום שני.
במה תורמים לכם המפגשים המשותפים בשגרת היום יום?
עומר: לי זה נותן המון, זה נותן לי פעילות, הנאה, ספורט וכיף. המסגרת פה עוזרת לי להנות ממה שאני עושה וגם להכיר חברים. יש הרבה סטיגמות על האוכלוסיה שלנו.
עידן: לפני הכל הכרתי פה אנשים שהיו זרים לי לחלוטין והיום אנחנו חברים טובים ומשתפים פעולה גם בפן העסקי. לי אישית זה החיבור פה עזר לי לקבל יותר, להכיל יותר ולהיות סבלני כלפי הסביבה שלי.

מה הייתם אומרים לאוהד, או ילד שחושב להצטרף לקבוצה?
עידן: הייתי אומר לו ששוה לו מאוד לקחת חלק בקבוצה. זו חווייה אמיתית, להיות חלק מהקבוצה, ללבוש את המדים של הקבוצה. בקיצור אני הכי ממליץ.
עומר: אני חושב שכדאי להגיע, ומי שיבוא אני אגיד לו ברוך הבא! זה מקום מיוחד שגורם לי להרגיש כמו כולם, שאני לא שונה.

 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up