תפריט
ראשי | בחזרה לעונת 81/82

בחזרה לעונת 81/82

רועי אלגרבלי
בחזרה לעונת 81/82
  
השבוע חזרנו אחורה 40 שנה, ליתר דיוק למחזור השלישי של עונת 81/82,  26 בספטמבר 1981, באצטדיון הקופסא נכנסו 9500 צופים וחזו בתצוגת שיא של נתניה שהביסה 0:6  את מכבי תל אביב.
אחד מכוכבי המשחק (צמד בישולים ושער) משה גריאני נזכר: "שבועיים לפני כן הגעתי חזרה מברייטון. המשחק הראשון שבו שיחקתי היה ביהוד. זה היה המשחק השני שלי אחרי שחזרתי - מכבי תל אביב בבית. הייתה אטמוספרה מדהימה, מהדקה הראשונה הכל רץ לנו."
 
מה היו התגובות למשחק?
 
"לא ציפינו לדבר כזה. מבחינתי ומבחינת כל השחקנים זה לא היה פשוט. הכל זרם כאילו לא הלכתי ואני כל הזמן שם. משחק כדורגל יפה ומשובח נגד מכבי תל אביב. אתה מוביל 1:0 מוקדם מגול של חיים בר, אחרי זה גול של עודד ואחרי זה בני. ואז היה גול שלי שהוא גול לפנתיאון, דאבל-פס אדיר שצריך ללמד אותו בבית ספר לכדורגל. אחרי זה גולים של עודד ודוד לביא. אני מדבר על זה והכל רץ לי מול העיניים". 
 
הריגוש שהיה באותה התקופה מהשחקנים יכול לחזור לדעתך?
 
"הכדורגל היום הוא יותר פיננסי. אני באתי מטבריה בגיל 14-15 והצטרפתי לחבורה שהייתה בנוער כבר. אני יכול להגיד על עצמי שנולדתי שם. זה לא כמו שאתה מביא שחקן ממדינה אחרת, זה לא אותו הדבר. שחקנים שגדלו במועדון וכל כולם זה מכבי נתניה. אחרי שאתה גומר לשחק זה לא נגמר וזהו. עד המשחק הבא אתה מדבר על המשחק שהיה, ברחובות כולם היו מדברים על הכדורגל. אנחנו היינו תושבי נתניה והתערבבנו עם הקהל. חלילה לך לאכזב את הקהל במוצאי שבת. אתה הרגשת לא טוב במצב הזה, בקושי היית יוצא החוצה לרחוב.
"צריך לזכור שאז היתה או הטלוויזיה במבט ספורט שהיו נותנים 10 דקות למשחקים שהיו בכל הליגה, או הטרנזיסטור שכולם היו שומעים כדי לבדוק מה היה. כל המשחקים היו באותה השעה ולא בימים שונים ובשעות שונות. היו זמנים אחרים אז, זמנים אחרים יפים ומרגשים".
 
למה בעצם חזרת מברייטון?
 
"הרגשתי שזה לא בשבילי הקור וכל מה שמסביב. כמובן שהתרגשתי לחזור למכבי נתניה, מכבי נתניה זה הבית".
 
איך אתה מסכם את אותה עונה, שקרויה גם עונת השישיות?
 
"לא לקחנו אליפות באותה השנה רק באשמתנו. הובלנו כמה משחקים לפני ואיבדנו נקודות ממש בדקות האחרונות, הגענו למשחק האחרון שלא תלוי בנו. ניצחנו בו והיריבה שלנו כפר סבא שיחקה על העיגול של האמצע נגד שמשון תל אביב ועשו תיקו 0:0. זאת מבחינתי הייתה עונה אדירה. הייתה אכזבה קלה שלא לקחנו אליפות, אבל הקהל עד היום זוכר את המשחקים האלה ככה שיצא משהו מהעונה הזו".
 
כשאתה רואה היום את בני על הקווים עם האנרגיות - זה מזכיר לך את הימים ששיתפתם פעולה ביחד?
 
"את בני אני מכיר עוד fשהוא היה בנערים ועלה לנוער ואז עלה לבוגרים. כאשר אני עשיתי מילואים בבית נבאללה, הוא שירת ברמלה. נסעתי להביא אותו להביא אותו לאימון בנתניה. יש לנו מערכת יחסים ארוכה ולראות אותו ככה - זה החיים של בני  - הכדורגל. יש התרגשות, לא רק שלו אלא גם שלנו".
 
 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up