תפריט
ראשי | "אנחנו חיים, אוכלים ונושמים את מכבי נתניה"

"אנחנו חיים, אוכלים ונושמים את מכבי נתניה"

רועי אלגרבלי
"אנחנו חיים, אוכלים ונושמים את מכבי נתניה"
לקראת המשחק נגד מכבי חיפה במסגרת המחזור ה-36 והאחרון בליגה, ערכנו ראיון עם עוזר המאמן יובל עזריה שהוא גם מנהל בית הספר לכדורגל של מכבי נתניה. יובל דיבר על ההכנות לקראת המשחק המכריע, סוד הקסם של הקבוצה, הצוות הנתנייתי וגם: ההצלחה בחלון ינואר.
 
איך מרגישים בהכנות לקראת הישורת האחרונה?
"אנחנו צריכים לבוא רגיל לכל משחק כי אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים מעצמנו. כמובן שכולם דרוכים כמו שצריך, מקווים לבוא ולעשות את העבודה".
 
איך חווית את השינוי שהקבוצה עברה מהפתיחה הלא טובה?
"האמת שפתחנו לא טוב. מרגע שבני הגיע הוא חיבר והוסיף כמה דברים שהיו מאוד חסרים. בכל משחקי הבית הצד שלנו מלא, אלפי אוהדים מגיעים לתמוך וזה כל כך חשוב לקבוצה ולשחקנים. ששחקן משחק מול 1,000 צופים או 8,000 זה הבדל מאוד גדול. הוא נתן המון התלהבות לשחקנים, שזו גישה מעט שונה ממה שהיה פה קודם".
 
איך מצליחים לשמור את השחקנים באותה הרמה?
"אחת הגדולות האדירות של בני זה שהוא יודע לגרום לשחקן להוציא מעצמו עד הקצה. הוא גורם לכל שחקן להיות הכי דרוך בכל אימון ומשחק, למשוך את עצמו עד הקצה. זה משהו שברגע שמאמן עושה אותו - זה מדביק קבוצה שלמה. זה מושך את הרמה של כולם למעלה וזה באמת מדהים".
 
חלק גדול מהסגל מורכב משחקנים צעירים, איך זה משפיע על הקבוצה?
"אנחנו משופעים בשחקנים צעירים, אבל אלו שחקנים צעירים עם המון פוטנציאל ורובם ככולם מתאימים לשיטה שלנו. כולם  הם שחקנים מחויבים ברמה הכי גבוהה ומקצוענים ששומרים על עצמם, ומוסיפים את כל האקסטרות שלהם - כך שהתברכנו בשחקנים שקל יותר ללמד ולעבוד איתם. זה נכון ששחקנים  צעירים מאופיינים בחוסר יציבות, אבל כשיש לך כמה שחקנים יציבים בקבוצה הם מושכים אחריהם את כל השאר. ברגע שהשחקנים המובילים שלך יודעים לדחוף אותם כמו מנטורים - אז אתה מרוויח מכל הכיוונים".
 
מה נותן למכבי נתניה את האומץ והביטחון לשחק התקפי ולהשתמש במשחק לחץ נגד כל קבוצה?
"אם עבדנו בצורה נכונה והשחקנים יודעים בדיוק מה אנחנו מבקשים והם מבצעים את זה בצורה טובה - אז בעצם הקטנו את הפערים ביננו לבין הקבוצות האחרות. זו דרך שגורמת לנו להיות חזק מאוד במשחק מול כל קבוצה. למדנו מה הנקודות החזקות שלנו ואיך אנחנו משחקים בתוך הראש של הקבוצה היריבה, מביאים אותה לחוסר ביטחון ולאיבוד כדורים - ולוקחים את זה לתועלת שלנו".
 
לאחר הרצף של 14 המשחקים ללא הפסד הייתה ירידה קלה בתחילת הפלייאוף - איך אתה מסביר את זה?
"אפשר לראות את זה מכל מיני זוויות. האחת זה הגענו לפלייאוף והשגנו מטרה - לפעמים שאתה משיג מטרה יכול להיות משהו שמתרופף בראש. אבל אני יכול להגיד שזה לא היה המצב אצלנו, אמרתי את זה כי יש כאלו שחושבים שזה המצב. גם במשחקים שלא ניצחנו היינו עדיפים על כל היריבות.
 
לדוגמא המשחק נגד הפועל תל אביב, הם הגיעו פעמיים לשער במצבים נייחים והפסדנו את המשחק כי לא כבשנו באותו משחק. ההפסד לבאר שבע, אני יכול להגיד מבפנים ששחקני באר שבע התפללו שהמשחק יגמר. הם ב-2:1 בקושי עברו את החצי, וכמעט לא עמדו בקצב שלנו. החמצות מסמרות שיער שלנו גרמו לזה להיראות כמו שזה נראה. אין קבוצה שלא עוברת משחקים טיפה פחות טובים. עברנו את זה בתחילת הפלייאוף, וחזרנו עם כל התצוגות שראינו לאחרונה. זה מעיד המון על אופי של קבוצה. המון קבוצות מגיעות לפלייאוף העליון, השיגו את המטרה, ואחרי הפסד או שניים - יוצרות כדור שלג. גם הפסד או שניים לא גרמו לנו להוריד, ולראייה התוצאות האחרונות".
 
מה הסוד של צירוף השחקנים המובילים בינואר והפגיעה בהם?
 
"יש במכבי נתניה היום איש מקצוע שהוא מהרמה הכי גבוהה שיכולה להיות וזה אלמוג כהן. אלמוג עם הקשרים שלו והעין המקצועית שלו יודע לקלוע בול ולפגוע בסוג השחקנים שאנחנו צריכים. הוא מנתח את השחקנים ומפרק את זה לגורמי גורמים. כל שחקן עובר ניתוח אופי מעמיק, מהפרט הכי קטן עד הכי מרכזי. מעבר לזה הקשרים שלו בגרמניה ועם המון סוכנים, מביאים את זה לרמה שזה סוג ספציפי מאוד של שחקנים עם יכולת מוכחת, אז יותר קל להגיע לשחקנים המובילים. כמובן שזה בברכת הדרך של בני, וניב שהוא יוצא דופן ופשוט מבריק לחלוטין. הם יחד עושים מה שצריך ומביאים את הטופ של מה שאנחנו צריכים".
 
חלק גדול מאוד מהצוות הוא נתנייתי שחי את הקהל - כמה זה חשוב ומשמעותי לדעתך?
לדעתי זה מאוד חשוב. קודם כל צריך לזכור שבני היה אליל של האוהדים עוד לפני עשרות שנים. קל להתחבר לדמות שהייתה דמות מפתח בהיסטוריה של המועדון. הוא עם כל כך הרבה שנים וניסיון וידע. כשאנחנו התחברנו אליו עם צוות נתנייתי אז זה נתן השלמה של מה שצריך. ישראל זביטי היה שחקן מוביל במועדון, רן שיחק במועדון, אני לא זכיתי לשחק בבוגרים אבל כל שנותיי במחלקות הנוער הייתי רק במכבי נתניה ולא בשום מועדון אחר. אנחנו באים מתוך אהבה וזה בא לידי ביטוי בשעות האדירות שאנחנו משקיעים. אין שיחה שלנו במשך היום שלא על הקבוצה. אנחנו חיים, אוכלים ונושמים את מכבי נתניה. אנחנו חיים אותה מהבוקר ועד הלילה ואין לנו שום דבר אחר בראש - מתוך אהבה אמיתית למועדון הזה".
 
 בתור מנהל בית הספר לכדורגל של המועדון, איך ההרגשה לעבוד ולהיות צמוד לילדים?
"זה משהו שהוא מאוד כיפי ומספק. לראות ילדים מגיעים ואנחנו נותנים להם את האופציה לעסוק בספורט שהם אוהבים ולהנות ממנו, לרדת מאושרים מכל אימון ולעבוד קשה. זה באמת נותן סיפוק אמיתי".
 
הרבה פעמים חוזרים על ההדגשה של הערכים מגיל צעיר במועדון, זה משהו שאתה מרגיש גם בבית הספר?
"כמובן. בנוסף להנאה ולדברים המקצועיים אנחנו שמים דגש גם על נושא הערכים. כל אימון שלנו למעשה מתחיל בשיחה על ערכים, זה מגיע גם לדברים קטנים של שיחות ביניהם או פניות בווטסאפ".
 
מה למעשה מקבלים בבית הספר לכדורגל של מכבי נתניה?
 
"מקבלים דברים שהם גם מעבר למקצועיים אצלנו. ערכים, ללמוד להסתדר בסיטואציות מורכבות, הנאה וכל שאר הדברים שלוא דווקא קשורים לכישרון של הילד. כמובן שכל זה בנוסף לכל הדברים המקצועיים שמקבלים בבית הספר לכדורגל".
 
איך זה עבורך להיות חלק בפעילויות הקהילה של מכבי נתניה?
 
"אני יכול לומר לך שזה אחד החלקים הכי כיפיים בעבודה שלי או בכלל שמישהו יכול להשיג. מכבי נתניה מרגע שהגיע אייל סגל - זה מועדון שהנתינה לחברה ולבתי הספר ולכל הקהילה כולה, המילה נתינה היא חלק בלתי נפרד מהמועדון הזה. הגעה לבתי ספר, עמותות לאנשים עם מוגבלויות, ילדים בשכבות הנמוכות, אירוח של שחקנים ועוד לא מעט פעילויות שיניב אלבז, אחראי קשרי קהילה של המועדון, עושה. זה בעצם ממצב את מכבי נתניה בטופ של הנושא הזה בארץ. תיקח את המילה נתינה ותנסה לדמיין שהיא נמצאת שם במלוא מובן המילה בכל מה שקשור למכבי נתניה. בחגים, בחופשות, לנסוע לבקר מניצולי שואה ועד אנשים שזקוקים לעזרה - זה שם כל הזמן ברקע".
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up