תפריט
ראשי | "הצלחנו לעשות טוב לאוהדים שלנו", בני לם מסכם עונה

"הצלחנו לעשות טוב לאוהדים שלנו", בני לם מסכם עונה

רועי אלגרבלי
"הצלחנו לעשות טוב לאוהדים שלנו", בני לם מסכם עונה
 בתחילת חודש אוקטובר חתם בני לם על חוזה לשלוש שנים כמאמן מכבי נתניה. לם בן ה-63 חזר אל המועדון בו גדל ועימו זכה באליפויות והצלחות רבות. הוא קיבל את הקבוצה במקום ה-11 בטבלה עם חמש נקודות בחמישה משחקים. בסיום הסיבוב הראשון מכבי נתניה הייתה במקום העשירי.
 
לאחר מכן יצאה מכבי נתניה לריצה של 14 משחקים ללא הפסד והבטיחה כרטיס בפלייאוף העליון עם כדורגל מהנה וחזרת הקהל למגרשים. על אף ירידה בתחילת הפלייאוף, הקבוצה הצליחה להתואשש וניצחה את מכבי חיפה, הפועל באר שבע ובני סכנין בתוצאה 3:0 במגרש הביתי. אותו מגרש אליו לם החזיר את הקהל, ובו הפסיד לם פעם אחת בלבד, במחזור ה-11.
 
בשבוע שעבר ערכנו עם לם ראיון סיכום עונה, בו הוא מספר על הצוות איתו הוא עובד, ה-DNA של מכבי נתניה, שמוליק פרלמן, הרחוב הנתנייתי והקהל הצהוב.
 
בני, איך אתה מרגיש לאחר השגת המטרה?
 
"הקלה. גם אם לא היינו משיגים את המטרה שהיא אירופה, המטרה הראשונה שלי הייתה להביא כדורגל שאוהדי נתניה אוהבים. יותר התקפיות, עבודה במגרש, כדורגל שמח. הדבר העיקרי שלי זה היה להחזיר את הקהל - וזאת המטרה הראשונה שלי שהושגה. להחזיר את הקהל למגרשים דרך כדורגל התקפי, ודרך זה שכל ה-11 שמשחקים יתנו מאה אחוז במגרש".
 
בוא נחזור אל הימים הראשונים שלך במועדון - האמנת שזה אפשרי?
 
"אם לא הייתי מאמין שאצליח לא הייתי מגיע למכבי נתניה. באיזשהו מקום אני גם הייתי אישית אוהד של מכבי נתניה בכל העונות. הייתי יושב בטריבונה למעלה ב-VIP ורואה את הקבוצה. כשהגיע הצעה והחלטתי לקחת זה בגלל שהאמנתי בשחקנים האלה. לבוא ולהגיד שהאמנתי שנגיע לאירופה? לא ממש.
בשלב ראשון לקחתי את הקבוצה כשהייתה מתחת לקו האדום, כאשר פתחתי טבלה אחרי המחזור ה-13 היינו כמה נקודות מירידה. היה שלב שאמרנו: קודם כל נייצב את הקבוצה, נייצר אווירה טובה, נעשה כדורגל שמח וניתן לשחקנים ביטחון עצמי. ביחד התחלנו להתחבר, הגיעו משחקים טובים והכל התחבר".
 
הקבוצה יצאה לרצף של 14 משחקים ללא הפסד, לאחר מכן הייתה ירידה קלה בפתיחת הפלייאוף ואז שוב התפוצצות - איך אתה מסביר את זה?
 
"אחת ההצלחות שלי היא שהיה לנו הפסד בירושלים וקריית שמונה, והצלחנו בזה שלא גררנו את זה להפסד שני או שלישי רצוף וידענו לעשות עצירה. לא רצינו להיכנס למשבר של הפסדים רצופים. תמיד אחרי הפסד ידענו לעצור את המפלה הזאת ולחזור למסלול. הקבוצה היא קבוצה טובה וחזקה. כשהגעתי פארפה גויאגון לא היה שחקן הרכב, הרבה שחקנים כמו ג'אבר לא היו במיטבם. אני, הצוות והקהל הצלחנו להחזיר ביטחון לשחקנים ופתאום כל שחקן ושחקן נהיה יותר טוב. יש קישור מצויין, הגנה, שוער והתקפה - הקבוצה התייצבה ונהייתה חזקה".
 
הצוות שלך גם הוא נתנייתי שמכיר ויודע מה הקהל רוצה, עד כמה זה חשוב לדעתך?
 
"בתור אחד שגדל במכבי נתניה, נתן את החיים שלו למועדון ואתה יותר במועדון מאשר בבית זה אומר משהו. לא מספיק שאני אגיד על הצוות שלי שהוא נתנייתי, הוא גם כמובן מאוד מוכשר. רן קוז'וק הוא איש מקצוע מצויין, יובל עזריה איש מקצוע מצויין, ישראל זוויטי מאמן כושר מצויין, עופר בסון מאמן שוערים מצויין וכנ"ל גם כפיר וולפסון האנליסט וכולם הם אנשים מקצוע נתנייתים טובים".
 
כשאתה מסתובב ברחובות העיר נתניה - איזה תגובות אתה מקבל?
 
"קשה מאוד להסתובב היום ברחוב. לראות את כל האוהדים שאני מרגיש אהבה וסיפוק, אני מרגיש שבכל מקום רוצים להצטלם איתי וברכות לימי הולדת. אני מרגיש אהבה שהרגשתי כמו בהתחלה שלי כשחקן במכבי נתניה. הצלחנו לעשות טוב לאוהדים שלנו".
 
בתור אחד שהגיע עם מכבי נתניה לאירופה כשחקן, עד כמה זה מרגש ושונה כמאמן?
 
"כשחקן זה משהו אחר. כמאמן אתה מרגיש אחריות יותר גדולה עליך, יש דברים שאתה עובד ומכין אבל במגרש אתה לא יכול לעשות הרבה. אתה יכול לעשות חילוף לפה או לפה, לשנות שיטת משחק. בתור שחקן אתה במגרש, בתור מאמן אתה יכול לעבוד כל השבוע ובמגרש זה יותר על השחקנים".
 
בראיון שעשינו באוקטובר דיברת לא מעט על שמוליק פרלמן כמודל לחיקוי, אתה מרגיש שהצלחת להחזיר חלק מה-DNA שלו?
 
"ברור. שמוליק פלרמן הוא דגל במשמעת, כושר גופני ומשחק התקפי. יש עוד דברים שהוא דגל בהם ואני רוצה להביא אותם, זה ימים יגידו שניתן גול ונלך להוציא את הכדור מהרשת ונשים באמצע. עדיין יש עוד מאמנים טובים שעברתי, מוטל'ה שפיגלר שהאימונים שלו היו אימונים טובים וההתבטאויות שלו הצליחו להרים את השחקנים. לפעמים הקבוצות היריבות חושבות שאני שחצן, ואני חושב רק על הקבוצה שלי אם זה עושה להם טוב וזה עושה טוב".
 
לאחר המשחק נגד סכנין באת אל הקהל וקראת לקשת צהובה, משחק לאחר מכן כ-9,000 אוהדי הקבוצה התייצבו לתמוך, אווירה נהדרת - איך אתה מסביר את הניצוץ והקסם הזה בינך לבין הקהל?
 
"הצלחתי ליצור חיבור ביני לבין הקהל והקבוצה. הצלחתי שהשחקנים יעשו לא רק מה שאני רוצה, אלא את מה שהקהל רוצה. ברגע שאתה עושה את זה והשחקנים עושים את זה, אז הקהל מבין שכיף להיות פה והיום השחקנים נתנו, אז מחר אנחנו כקהל צריכים לעזור לשחקנים האלה בשביל לעלות עוד שלב וזה לעבור מקיר צהוב לקשת צהובה. אני בטוח שהם מרגישים טוב עם זה שגדלתי פה, הבאתי אליפויות, עשיתי המון שנים ככדורגלן ומאמן במחלקת הנוער. יש חיבור גדול וטוב. אתה נותן כבוד לקהל הזה, אתה מדבר איתו לפעמים, אתה הולך נותן להם חיבוק לאלה שעומדים מאחוריי. הלוואי וזה ישמר ויתמשך".
 
הייתה עלייה הדרגתית העונה בכמויות הקהל במשחקים, אתה מאמין שאם נשמור על זה נצליח להגיע למצב שכמויות קהל גדולות אפילו יותר ילוו את הקהל בכל משחק?
 
"אם אנחנו נמשיך בקצב הזה - אין סיבה שלא יהיה מלא, אפשר להביא 10,000-12,000 כל משחק. כבר עכשיו אנחנו רואים, רק נגמרה העונה ונמכרו קרוב ל-3,000 מנויים. זה אומר הרבה".
 
הציפיות מצד הקהל והתקשורת יעלו לאחר העונה הזו, איך מתמודדים עם זה?
 
"אני לא דואג מזה. תמיד היו שואלים אותי במסע"ת אחרי ניצחון איך אתה מוריד אותם לקרקע, אני חושב שהיום שחקנים מקצועניים ורוצים להצליח ולהתקדם. יש לנו הרבה שיחות אישיות ודיבורים. אנחנו מחוברים אליהם ומרגישים אותם במשחק. אני לא דואג מחשש לצניחה, הקו שלנו הוא לעלות מדרגה השנה".
 
בעקבות העלייה לאירופה, הזמן להכנות קצר יותר, איך מתמודדים עם זה?
 
מיד כשנגמרה העונה אנחנו כבר עובדים. אנחנו כל היום מהבוקר עד הערב יושבים וסוגרים מחנה אימון, אימונים, יושבים עם שחקנים, מה להביא ומה להשאיר - אני מאמין שהכל יהיה בסדר, אני לא לחוץ מזה".
 
מה בני לם רוצה להשיג במכבי נתניה?
 
"אני רוצה שהכדורגל ימשך כמו ששיחקנו השנה. בתוספת 2-3 שחקנים שאנחנו רוצים אותם, שזה רענון של קבוצה. להמשיך את הכדורגל השמח, והכי חשוב לי שהקהל ימלא את האיצטדיון".
 
מסר לקהל?
 
"חשוב לנו מאוד שהקהל ירכוש מנויים, הייתה שנה טובה, של סיפוק, של כדורגל, של חיבור בין הקהל לשחקנים ולקבוצה. אני מצפה שהאוהדים יבואו וירכשו מנויים וימלאו בשנה הבאה את האיצטדיון".
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up