תפריט
ראשי | אוהד אחד בשבוע

אוהד אחד בשבוע

רועי אלגרבלי
אוהד אחד בשבוע
השבוע ערכנו ראיון עם אוהד הקבוצה אלכס דובר. אלכס הוא אוהד הקבוצה אשר ביצע עלייה לארץ בשנת 2016, בראיון הוא מספר על אהדתו לקבוצה, ליברפול, המשחק ההיסטורי של נתניה בגודיסון פארק, בין בני לם ליורגן קלופ ועוד
 
ספר קצת על עצמך
 
"אני בן 29. נולדתי במנצ'סטר, אבל כל המשפחה של אבא שלי מליברפול, אז לא הייתה לי ברירה - רק לתמוך בליברפול בשבילי ועבור המשפחה שלי. כיום אני גר בנתניה עם אשתי והבן שלי". 
 
איך זה הרגיש לגור במנצ'סטר ולתמוך בליברפול?
 
"עכשיו זה נהדר. מנצ'סטר יונייטד היא איפה שליברפול הייתה וליברפול איפה שמנצ'סטר הייתה. בתור ילד הייתי כמעט הילד היחיד שלא תמך במנצ'סטר יונייטד, היו כמה אוהדים של מנצ'סטר סיטי אבל אני הייתי האוהד היחיד של ליברפול. הייתי בן שבע שהם זכו בטראבל והיה קשה מאוד לראות אותם נהנים כל כך. ככל שהתבגרנו אהבתי את זה יותר, זכינו בליגת האלופות ב-2005 וליברפול הצליחה יותר. אני עדיין מקבל הודעות מחברים בכל פעם שאנחנו משחקים אחד נגד השני, חלקם אפילו היו מספיק נחמדים לברך אותי על זה שזכינו בפרימייר ליג". 
 
מתי הגעת לישראל?
 
"עשיתי עלייה בינואר 2016".
 
איך התחיל החיבור שלך עם מכבי נתניה?
 
"אחרי שעלינו לארץ גרנו כמה שנים בירושלים. לפני כמה שנים התחלנו לחשוב על מעבר דירה כדי למצוא קהילה שתתאים יותר להקמת משפחה. היה לנו כמה דברים שהיינו צריכים: קהילה דתית, כמה דוברי אנגלית, ליד מקומות עבודה וגם צחקתי עם אשתי שזה צריך להיות קבוצת כדורגל שאוכל לתמוך בה. לאחר שהתקבענו על לאן אנחנו נעבור, ראיתי כמה אנחנו נהיה קרובים לאיצטדיון. התחלתי ללמוד את ההיסטוריה ולראות את המשחקים. 
 
"עם זאת, זה מתחיל אפילו מוקדם יותר. דיברתי עם אבא שלי לאחרונה והתברר שהוא נסע לראות את אברטון נגד מכבי נתניה בגודיסון פארק בשנת 1971. מצאתי מישהו שמוכר את המגזין מהמשחק באיביי וקניתי אותו".
 
מה היה המשחק הראשון שלך ביציע?
 
"זה היה באפריל 2021. גבי (קניקובסקי) כבש שער מוקדם, זאת הייתה אהבה ממבט ראשון". 
 
כשהיית במנצ'סטר - כמה היה קשה לתמוך בליברפול ולעקוב?
 
"לא הלכנו למשחקים בשבת. אבל אני כן הייתי  הולך עם אבא שלי 5-6 פעמים בעונה למשחקי ליגת האלופות באמצע השבוע. הנסיעה היא פחות משעה וממילא היינו בליברפול הרבה כי סבא וסבתא שלי גרו שם. ככל שגדלתי הייתי יכול ללכת למשחקים לבד, מה שאומר ללכת לעוד משחקים אבל גם אומר לשלם על הכרטיסים לבד". 
 
מה אתה חושב על הקהל של הקבוצה?
 
"הם נהדרים, שרים ותומכים בצוות באשר הם ובכל תוצאה. העונה היה לנו הרבה מה לחגוג, והרעש בתוך האיצטדיון היה משהו כמו מה שחוויתי בלילות הגדולים באנפילד". 
 
איך אתה רואה את הבדלי תרבויות הספורט בין שני המקומות?
 
"אני לא יכול להגיב על ההבדלים, אבל אני אגיד למה אני כן מתגעגע באנגליה. כולם מדברים על כדורגל כל היום וכשיש משחק גדול בעיר אפשר ממש להרגיש את זה. במנצ'סטר וליברפול שיש משחק גדול של ליגת האלופות - כל העיר מלאה באוהדים כל אחר הצהריים, הם נהנים מאוד לשתות ולשיר. 
 
"כמו כן, יש דבר קטן מאוד שיגרום לי להישמע כמו איש זקן. אבל המשחקים מתחילים מאוחר מדי, גם אם אני צופה בפרימייר ליג, בליגת האלופות או הולך למשחק". 
 
איך הרגשת העונה?
 
"זו הייתה העונה המלאה הראשונה שלי בעקבות היהלומים והיא הייתה נהדרת. ברגע שבני נכנס היה אפשר להרגיש את ההבדל. השחקנים והקהל התחילו להאמין שוב, קצת כמו עם יורגן קלופ בליברפול. ה-3:0 הרצופים בתחילת הפלייאוף היו מהנים במיוחד. למרות שאני אוהד חדש יחסית. אני רואה את האהבה הגדולה שיש לכם למכבי, זה מעורר בי השראה, וזה גורם לי להרגיש שנפלתי במועדון הכי טוב בישראל". 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up