תפריט
ראשי | תורת הסקאוטינג

תורת הסקאוטינג

רועי אלגרבלי
תורת הסקאוטינג
השבוע ערכנו ראיון עם ראש צוות הסקאוטינג של המועדון, כפיר וולפסון. וולפסון מספר על ימיו הראשונים במועדון, העבודה מול הצוות, רכש ינואר, ניתוח קבוצות ועוד
 
איך הגעת לתפקיד?
 
"גדלתי בתור אוהד של הקבוצה ועד היום בני המשפחה שלי מנויים ומגיעים לכל משחק. מן הסתם כשרק התחלתי ונפגשתי עם סלובו וניב, הייתי מרוגש והתנהגתי כמו מעריץ שבא לפגוש את כולם. בהתחלה שהסתובבתי הייתי בשקט וניסיתי לא להפריע לאף אחד, היום אני מסתכל על עצמי כאיש מקצוע. מן הסתם כמישהו שאוהד מכבי נתניה והיה בכל מקום עם הקבוצה, כשהקבוצה מצליחה ואני חלק מזה אז זה הצלחה כפולה".
 
איך זה עבורך להיות חלק ממכבי נתניה?
 
"זה נהדר. אני כבר ארבע שנים כאן ועכשיו אני מתחיל את העונה החמישית. יצא לי לעבוד עם כל הצוותים שהיו בעונות האחרונות, זה מדהים וזה משהו שלא חלמתי שיקרה, אבל ברגע שזה קרה אני נהנה מכל רגע".
 
איך עובד השילוב עם הצוות במועדון?
 
"כולם עובדים בשיתוף פעולה טוב שזה כמובן  חשוב. כולם מאוד מרוכזים בהצלחה של הקבוצה. רוב העבודה שלי בשגרה היא מול אלמוג, בני וכל הצוות המקצועי הנהדר. לכל אחד יש את תחומי האחריות שלו ועובדים כצוות, וזה דברים שכולם מעורבים בהם ככה שכולם נמצאים באותו הצד של המתרס עם אותה המטרה".
 
איך מגיעים לזרים ומסמנים אותם כשחקנים שאתה רוצה להביא לקבוצה?
 
"הצעד הראשון שבעיניי צריכים לדבר עליו זה מה אנחנו רוצים משחקן זר ומה אנחנו רוצים לראות. הדבר השני זה להבין מאיזה ליגות אנחנו יכולים לקחת שחקנים מבחינה כלכלית ומקצועית ומשם לראות איזה מועמדים יש בליגות הרלוונטיות. למשל, זלאטן הגיע מהליגה הסרבית. הוא הגיע ממועדון ענק כמו פרטיזן בלגרד אבל הוא היה שחקן משלים, לפעמים שחקנים שהיו בקבוצה גדולה אבל משלימים - אתה יכול לפתות אותם בזה שאצלך הם ישחקו יותר. אם יש לך את הקשרים הנכונים - אפשר לייצר מזה עסקה".
 
 
השנה נתניה פגעה בשני זרים שהביאה בינואר, לא משהו שקורה הרבה בארץ, איך עושים את זה?
 
"כמו שאמרתי קודם כל צריך לדעת מה אתה רוצה מעצמך. ברגע שאתה יודע מה אתה מחפש בעמדות האלה, אתה יוצא לדרך ובודק כל מיני שחקנים לעמדות האלה. הרף הכי חשוב שזה משהו שהגיע גם מבני ואלמוג ואולי מעוד כל מיני גורמים, זה האג'נדה של לא מתפשרים על שחקנים פחות טובים - גם אם צריך לחכות ליום האחרון, כמו במקרה של טוואמסי. אם אפשר לסגור את זה כמה שיותר מוקדם אז סוגרים, עכשיו לדוגמא החתמנו שחקן בשלב מוקדם של הקיץ, אבל לא מתפשרים על שחקן שהוא לא נכון רק בגלל שרוצים למהר".
 
בקבוצה שהיא לא בדיוק שופעת בתקציב, עד כמה הפגיעה בזרים היא קריטית?
 
"האמת העניין הוא בליגה כמו ישראל שיש מגבלת זרים, אז אתה חייב לפגוע כדי שהקבוצה תהיה מוצלחת. אני חושב שיהיה מאוד קשה, וגם אין קבוצות שהצליחו - שהזרים שלהם לא השפיעו על הקבוצה. מן הסתם שאם היית יכול להביא 15 זרים, אז היית יכול בחלק ועדיין היה לך קבוצה טובה. כשאתה יכול להביא חמישה או שישה ואתה לא פוגע אז הקבוצה שלך בסכנה".
 
בין היתר אתה גם מרצה בקורס סקאוטינג ואנליזה, איך זה בשבילך ללמד את זה הלאה?
 
"הקורסים עצמם הם מהווים בסיס טוב כדי לקבל את ההצצה לתוך העולם הזה, לאיזה שפה מדברים ואיך זה נראה מבפנים. גם עבורי שהייתי סטודנט בקורס, יש דרך ארוכה לעבור והמון דברים ללמוד. למדתי מכל האנשים שעבדתי איתם, החל מסלובו ושי שקיבלו אותי לקבוצה ועזרו לי להתאקלם, ריימונד שלמדתי ממנו מלא ודן רומן שהיה עוזר שלו, בני, רן קוז'וק ואלמוג שלמדתי ממנו מלא. לדעתי הלמידה האמיתית מתבצעת תוך כדי עבודה שאתה פוגש את האנשים. מי שמתאים ויש לו את הראש הנכון ויכול לחשוב בצורה אנליטית אז הוא מצליח להשתלב בתוך התחום".
 
עד כמה יש חשיבות לניתוח היריבה, לבצע את ההתאמות האישיות והקבוצתיות הנדרשות?
 
"זה משהו שמבחינתנו הוא חלק גדול מהעבודה שלנו. כל שבוע אני והצוות שלי עובדים על ההכנה ליריבה, עם התוצר אנחנו מגיעים לרן קוז'וק. הוא רואה ונותן את המשוב שלו וביחד מייצרים תוצר שמוצג לבני ואלמוג, הם רואים ונותנים את הדגשים שלהם ואז זה מוצג לשחקנים. מבחינתנו לעשות את ההתאמות הקטנות בתוך האג'נדה של מכבי נתניה למשחק ספציפי זה משהו שעוזר לנו מאוד להגביר את הסיכויים לנצח את המשחק".
 
מסר לקהל לקראת העונה הקרובה
 
"אני חושב שהקהל בעצמו מרגיש ויודע שמה שעברנו בעונה הזאת זה משהו ששונה ממה שהיה בעונות שקדמו. החיבור בין הקהל לקבוצה הוא סופר חשוב ולפעמים יותר חשוב מסגל שחקנים והכנות, כי בסוף הקהל עוזר לקבוצה לנצח משחקים. המאזן שלנו בבית השנה היה מהטובים בליגה, והקהל צריך לקחת הרבה קרדיט על זה ולהרגיש גאים".
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up