תפריט
ראשי | ויהי אור!

ויהי אור!

רועי אלגרבלי
ויהי אור!
מיזם "ילד בוא יש משחק" המרגש החל העונה כמדי עונה הזדמנות מצוינת לראיין את אור כצנשטיין שמוביל את המיזם. אור מספר לנו על ההתחלה, הרגעים המרגשים, החשיבות של הנושא ועוד. 
 
אור, איך המיזם התחיל למעשה?
 
"המיזם התחיל בעונה הראשונה שחזרנו לליגת העל, אוהדים הדליקו רימון במשחק חוץ באשדוד, וקיבלנו בעקבותיו קנס של 7,500 ש"ח שיצר המון כעס ועצבים בתוך היציע. חלק מהאוהדים כעסו על אלה שהדליקו ושבגללם המועדון צריך לבזבז כסף על זה, החלק השני כעס על אלה שלא תומכים בהם שכולה הם רצו לעשות אוירה ביציע. היינו בתקופה שבנינו מחדש את הביחד של מכבי נתניה וחבר טוב בשם שגיא רזמוביץ זרק את הרעיון שנקנה כרטיסים למשחק בית בסכום של הקנס. לקחתי את הרעיון ביחד עם מאיר "בומבו" בנישו, תוך 12 שעות גייסנו את הסכום, המועדון הוסיף עוד כרטיסים על הסכון שגייסנו וככה יצאנו מהמשבר חזקים יותר ביחד".
 
האמנת שזה יגיע למימדים כאלה?
 
"כשהתחלנו עם זה לא תיארתי בחיים שזה יגיע לזה. חשבתי שנעשה משהו חד פעמי, התגובות שקיבלנו מכל כיוון גרמו לנו להבין שפגענו בנקודה רגישה והרגשנו אחריות להמשיך את זה".
 
עד כמה לדעתך זה חשוב שזה מגיע מהקהל עצמו ולא מגורמים כאלו ואחרים?
 
"זה לא רק חשוב שזה מגיע מהקהל, זה הכרחי שזה יגיע מהקהל. קהל כדורגל הוא כוח, זאת חבורה של אנשים שמאוד מאוד אכפת להם ממשהו שהם אוהבים. יש הרבה אנרגיות סביב זה ואם יודעים לנתב את זה למקומות נכונים אפשר להוציא דברים מופלאים ביחד".
 
מתי באמת הבנת שזה מצליח?
 
"בשנה השלישית הבנתי שזהו זה פה בשביל להשאר. בשנה הראשונה של הקורונה במקום לפתוח את הפרוייקט בפעם הרביעית - עשינו לו הסבה לילד בוא קח מחשב כי לא היה טעם במנויים והיה מחסור עצום במחשבים לילדים שיוכלו ללמוד מהבית.  גייסנו 86 עמדות מחשב מלאות לילדים מהעיר והסביבה ואז החזרנו את הפרוייקט שנה אחרי למנויים. כשראיתי שאנחנו יודעים לעשות את השיפט הזה ואז לחזור חזרה ועדין להצליח, הבנתי גם שזהו זה הושרש לגמרי בקהל. היום כשמגיע הקיץ אנשים מתחילים לפנות ולשאול מתי כבר אפשר לבוא לתרום".
 
כמה סיפורים מרגשים היו לך במהלך השנים האלה?
 
"וואו יש הרבה, יש בחור בשם עומר שהוא בכלל אוהד מכבי חיפה וכל שנה איך שאני פותח את המבצע אני מקבל ממנו הודעה, כמה מנוי עולה השנה? כמה שאני אומר לו הוא ישר מעביר. יש לנו אוהדים שגרים באוסטרליה והונג קונג ומוצאים כל שנה דרך להעביר כסף,.לפני שלוש שנים בחור מבוגר מנתניה לא הצליח להעביר לי כסף בפייבוקס, הוא התעצבן על זה ושעה אחרי זה דופקת לי בדלת הבת שלו, "היי אבא שלח אותי לכתובת הזאת להביא לך מזומן.
ואחד המרגשים שהיו וזה ממש לאחרונה היה האימון פתיחה שפעם ראשונה העמדנו עמדת מזומן, עידן טל הכוכב עבר עם מגפון ובצורה הכי ספונטנית שיש נעמד איתנו, התחיל לעשות שמח עם המגפון ואנשים לא הפסיקו לעצור לתרום".
 
מסר לקהל האוהדים
 
"בהיסטוריה שלנו היו ברוך השם הרבה עליות וירידות, נפילות קשות של פירוק וכו', הדבר היחידי שתמיד החזיק אותנו מעל המים היה הביחד שלנו. כמה שידענו יותר להבין שיש פה אנשים סביבנו שגם אוהבים את המועדון לא פחות מאיתנו, שכולנו ביחד למטרה משותפת, ככה צלחנו יותר ויותר לגבור על קשיים. אני מאחל לנו שתמיד נמצא את המשותף לנו ונדע לפעול ביחד למען הצלחת המועדון".
 
 
 
 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up