תפריט
ראשי | אהבה חוצת גבולות

אהבה חוצת גבולות

רועי אלגרבלי
אהבה חוצת גבולות
השבוע ערכנו ראיון עם אוהד הקבוצה המתגורר בלוס אנג'לס שבארצות הברית, אסף שני. אסף סיפר לנו על הקושי בלאהוד את הקבוצה מרחוק, הזכרונות מהקופסא, החזרה לאירופה וגם: איך הגיע צעיף של מכבי נתניה לאתר סקי בקולורדו.
 
אסף, ספר קצת על עצמך
 
"שמי אסף שני, אני גר בארצות הברית משנת 2008 ומתעסק איך לא… ביהלומים".
 
מה המשחק הראשון שאתה זוכר מהקבוצה?
 
"דווקא את משחק הירידה נגד מכבי הרצליה ב-94/95 לצערי. חקוק לי בראש תמונה של אוהדים עצובים בוכים והמומים, אותם פרצופים שראיתי שנים אחרי זה באותו אצטדיון למרות ההפסדים. עוד משחק שזכור לי כמובן ב-99 הוא התיקו 1-1 נגד הפועל באר שבע בקופסא - אווירה שלא תישכח לעולם".

מי השחקן שהתחברת אליו בשנותיך כאוהד?
 
"בגזרת הזרים אם מסתכלים קצת יותר אחורה אני יכול להגיד שהזר שהכי נהניתי ממנו בקבוצה היה עבדול ראזאק, אומנם לתקופה קצרה אבל הכדורגל שהוא ומסודי הציגו זה היה פשוט כיף לעיניים. מהעשור האחרון ללא ספק עלי מוחמד ולארי קאיודה - סגנון המשחק, האישיות והחיבור לקבוצה זה לא משהו של מה בכך".
 
מה זה בעצם אומר לגור בארצות הברית ולאהוד את הקבוצה?
 
"זה אומר בשבתות לקום בשעות מאוד מוקדמות, כשהמשחקים בארץ משוחקים ב-19:30 לדוגמא, זה אומר שמוקדם בבוקר אני כבר צריך לשבת בסלון מול הטלוויזיה עם הצעיף על הצוואר. ללא ספק הרגשה של ניצחון או הפסד היא לא אותו הרגשה שמרגישים מהאצטדיון, אבל הקהל ברקע תמיד עוזר להמחיש את מה קורה במגרש עד כמה שאפשר"
 
כמה קשה לעקוב אחרי הקבוצה?
 
"בעידן של היום מאוד קל לעקוב אחרי הקבוצה ולהתעדכן בכל מה שקורה. המשחקים משודרים פה בשידור חי, ובכל מה שנוגע להחתמות/שחרורים ועדכונים על הקבוצה יש את קבוצות הסושיאל מדיה השונות של האוהדים".
 
יצא לך להיפגש ולדבר עם אוהדי הקבוצה בארצות הברית?
 
"יש לא מעט אוהדים של מכבי נתניה בלוס אנג׳לס ובארצות הברית, ב 2018-2019 טסתי לגמר הגביע הארור נגד בני יהודה ועל הטיסה ראיתי לפחות 3 אוהדים שטסו במיוחד למשחק כמוני. נתקלתי באוהדים גם במקומות יותר נידחים כמו באתר סקי בקולורדו, שם פתאום ראיתי צעיף של נתניה על אחד הגולשים".
 
מה ההבדל בתרבות ספורט בין ארה"ב לישראל?
 
"הייתי אומר שההבדל העיקרי הוא תרבות וסדר. כניסה ויציאה ממשחקים פה (לא רק כדורגל) מתנהלת בצורה יותר חלקה לדוגמא. יש הרבה יותר אטרקציות מסביב למגרש לפני משחקים וזה לפעמים מרגיש שהולכים למופע ולא לאירוע ספורט, אבל אין בכלל מה להשוות את אהבת הקהל והקינאה שיש לאוהדים בארץ כלפי הקבוצות שלהם".
 
מה אתה חושב לקראת החזרה של הקבוצה למפעלים האירופיים?
 
"אני חושב שזה הישג אדיר וחשוב למכבי נתניה, ורוצה להאמין שזאת לא הבלחה חד פעמית. ביסוס המעמד שלנו בליגה כקבוצת צמרת והשתתפות במסגרת אירופית כמטרה תעזור גם כלכלית וגם תודעתית/מקצועית לעתיד של הקבוצה".
 
לסיום, כמה מילים על הקהל
 
"אין לי מילים לתאר את זה מרחוק. מעל 40 שנה במדבר, בלי שום תואר והאוהדים ממשיכים להגיע למגרשים, ובנוסף גדל דור חדש ומרגש של אוהדים צעירים שזה לא מובן מאליו לקבוצה שלא משיגה תארים וזה פשוט מדהים לראות את זה. זאת אהבה ללא תנאים".
 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up