תפריט
ראשי | ניצנים של פריחה

ניצנים של פריחה

רועי אלגרבלי
ניצנים של פריחה
לקראת פתיחת העונה המתקרבת ערכנו ראיון עם שוער הקבוצה, איתמר ניצן. איתמר אשר הצטרף אלינו העונה מבית"ר ירושלים מדבר על התחושות במועדון, ההופעה בנבחרת, החיבור עם עופר בסון וגם על הקשר שלו למוזיקה.
 
איתמר, איך ההרגשה בקבוצה עד כה?
 
"עד עכשיו אני מרגיש מעולה. המועדון מתנהל בצורה מצויינת ואני מאוד מאמין בדרך שלו. אני מאוד נהנה מהכדורגל ומקווה מאוד שנמשיך להנות גם בהמשך העונה כי זו החשיבות הכי גדולה בסופו של דבר."
 
העונה הקבוצה בנתה את רוב הסגל עוד לפני מחנה האימונים - עד כמה זה השפיע ועזר לכם?
 
"זה מאוד חשוב כי זה מועדון שדוגל בפרטים הקטנים ואם הסגל היה נבנה מאוחר היה לוקח זמן להתגבש בצורה מלאה וזה היה נכנס אל תוך העונה. עצם העובדה שרובו המוחלט של הסגל איתנו מהמחנה זה ללא ספק מקצר תהליכים בנושא הזה".
 
בנוסף אליך יש עוד מספר שחקנים ששיחקו איתך בעבר גם בבית"ר – יש לזה השפעה?
 
"אני משחק כדורגל כבר די הרבה זמן, אז אני מכיר את כל השחקנים. חלקם שיחקו איתי לפני בקבוצות או בנבחרת. הקליטה בנתניה הייתה מאוד מהירה עבורי, תוך שבוע הייתי כבר בעניינים ואני מרגיש בבית כבר. זה ללא ספק יכול לעזור לשחקנים שהגיעו עכשיו כמו מיכאל אוחנה וזה בהחלט יכול לקצר לו את התהליך הזה. זה מקום מאוד חם ומקבל בלי הרבה אגו אז מאוד קל להשתלב".
 
מה גרם לך לבחור להצטרף למכבי נתניה?
 
"אני מאוד אוהב את הכדורגל כשהיא משחקת. אני אוהב את הסגנון שרוצים לשחק וללחוץ בכל מגרש והרעיון שהקבוצה תהיה אקטיבית ויוזמת. שנית אני מאוד מאמין בפרויקט שנבנה פה. לא לקח לי הרבה זמן להבין שזה מקום טוב להיות בו".
 
איך אתה מסכם את המשחקים מול בשקשהיר?
 
"כמובן שזו הייתה היריבה הכי קשה שיכולנו לקבל - קבוצה שהיא עם תקציב גדול בהרבה מאיתנו. אם מסתכלים על זה מהצד, לא היית יכול להבדיל בין מי עם התקציב של שמונים מיליון יורו ומי עם שמונה. זה הרגיש פספוס מסויים כי הרגשנו שאנחנו יכולים לעשות את זה. הייתה אווירה מדהימה מהקהל, אני מאוד מקווה שנראה עוד כמה פעמים כמויות כאלה כי זה ללא ספק דחיפה עצומה, אבל בסוף זה תלוי בנו, אם נהיה טובים – יגיע קהל למשחקים".
 
חווית הרבה רגעים גדולים בקריירה – מה הגדול מהם?
 
"המשחק בנבחרת הוא אחד הרגעים הכי מרגשים שהיו לי. גם אם זה במסגרת משחק ידידות - להיות השוער הבכיר, גם אם זה לתקופה קצרה - זה חלום של כל שוער. לאורך כל הקריירה יש המון רגעים שאתה שם עליהם דגל אבל הגדול מכולם זה לפתוח בסגל הנבחרת במשחק רשמי זה היה הרגע מבחינתי".
 
איך אתה מרגיש עם העבודה עם מאמן השוערים, עופר בסון?
 
"מעולה, יש לנו כימיה מצוינת ואני מכיר אותו עוד הרבה לפני. תמיד יש לנו שיח פתוח על הכל כל הזמן. זה מאוד כיף כשיש פרטנר ומאמן כזה שכל הזמן הוא איתי במחשבה של איך אפשר לשפר את כל הדברים הקטנים".
 
בעונה החולפת הקבוצה הגיעה אל המקום הרביעי וחזרה אל אירופה - האם לדעתך הקבוצה יכולה לשחזר זאת?
 
"אני חושב שזאת המטרה, בראש ובראשונה להיות קבוצה שכל שנה מאיימת על 1-4, זאת המטרה של מכבי נתניה והיא לא מפחדת להגיד את זה ואני גם חושב שזה המקום שלה. אנחנו אפילו רוצים לקפוץ עוד שלב למקום שלישי או שני, זה יהיה לא קל כי הליגה התחזקה השנה אבל אנחנו לא מפחדים מאף אחד".
 
בתקופתך כשוער צעיר - היה לך מודל לחיקוי מסויים שצפית בו וניסית ללמוד ממנו?
 
"לאורך כל הקריירה שלי זה היה איקר קסיאס, הוא היה ה-שוער בתקופות כשאני הייתי נער. יש המון שוערים גם עכשיו שאפשר ללמוד מהם, גם צעירים ממני. אפשר ללמוד מכל שוער ומכל גיל ואני תמיד פתוח ללמוד שיטות ודרכים כדי להיות שוער טוב יותר. תמיד צריך להסתכל ולנסות להבין כל מיני דרכים להשתפר - מכל מלמדיי השכלתי".
 
מה אתה אוהב לעשות בזמנך הפנוי מלבד הכדורגל?
 
"לשחק בסוני ולנגן בגיטרה כשהיה לי זמן פנוי. אבל עכשיו כשיש לי שני ילדים, אחד בן שנתיים ואחד בן חודשיים - זה קצת נדחק הצידה אבל אלה התחביבים שלי פחות או יותר. לגבי הגיטרה, אני מנגן מגיל 18 בערך, לא בצורה מקצוענית אבל יש לי כמה גיטרות בבית לזמנים של שעמום. זה לא היה באיזור של קריירה, זה בחדר שלי בבית עם עצמי".
 
כשאתה מסתובב ברחוב - איזה תגובות אתה מקבל? עד כמה זה עדיין מרגש כל פעם מחדש?
 
"כל עוד זה נעשה בצורה מכבדת ונעימה זה תמיד כיף. אני אף פעם לא אגיד לא לאוהד שרוצה ממני משהו ומבקש בצורה יפה. זה מחזיר אותי אחורה לתקופה כשאני הייתי ילד מול שחקנים בוגרים שאני מעריץ, אז כל עוד זה נעשה בצורה מכבדת - אני עושה את זה באהבה ונהנה מזה מאוד".
 
במשחק האירופאיות (רבע גמר גביע הטוטו) הצלת פנדל שעזר לקבוצה בניצחון, כמה זה היה חשוב ומשמעותי עבורך?
 
"הפנדל היה רק סיומת. לפני הפנדל קדם משחק טוב של הקבוצה שלנו ושלי. היה חשוב לנו לעשות סיפתח טוב ועוד נגד מכבי תל אביב, למרות שזה רק גביע הטוטו זה היה חשוב לנו לראות מה אנחנו שווים נגד קבוצה בטופ של הכדורגל הישראלי. הפנדל היה רק סיומת טובה כדי לסיים את זה כמו שצריך. היה חשוב לנו גם לשמח את הקהל שהגיע והגיעו לא מעט למשחק הזה, זאת הייתה התחלה טובה שמבשרת המון על הבאות".
 
מה הציפיות שלך מעצמך לעונה?
 
"להיות הכי טוב שאני יכול ולהמשיך להשתפר. אני רוצה להיות השוער שמכבי נתניה הכי צריכה, לתת את המענה לכל מה שדורשים ממני ודורשים המון וזה לגיטימי. לא להסתכל ימינה או שמאלה, זה מה שיעשה אותי הכי טוב, ומה שיעשה אותי הכי טוב זה מה שיעשה את נתניה הכי טובה - אז זאת הבקשה שלי".
 
לסיום, כמה מילים לקהל לקראת העונה
 
"שיבואו כמה שיותר ויהיו כמה שיותר רועשים. אנחנו צריכים אותם כי הם השחקן ה-12 שלנו ואנחנו מחכים לראות אותם".
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up