תפריט
ראשי | לזכרו של אברהם סאבו

לזכרו של אברהם סאבו

רועי אלגרבלי
לזכרו של אברהם סאבו
ביום שני האחרון (06.02.23) הלך לעולמו שחקן העבר של המועדון, אברהם סאבו. סאבו אשר נולד באיטליה והלך לעולמו כאשר הוא בן 77 הובא למנוחות יום למחרת בבית העלמין בשיכון וותיקים בנתניה. 
 
סאבו החל את דרכו בקבוצת בית"ר נתניה ובשנת 1966 עבר למועדון הכדורגל מכבי נתניה לאחר שדרש להיכנס להסגר בעבור זה. סאבו עבר אל שורות המועדון ושיחק במהלכו עד שנת 1973. לאחר שעזב את המועדון עבר סאבו אל קבוצת בית"ר ירושלים, במדיה שיחק למשך שלוש שנים ולסיום הקריירה בחר לשחק במועדון בית"ר נתניה, כזכור שם התחיל את הקריירה כשחקן. 
 
בנוסף להישגיו בנבחרת, רשם סאבו הופעה אחת גם בנבחרת ישראל. ההופעה נערכה בשנת 1970, כאשר במהלך חודש נובמבר של אותה השנה ערכה הנבחרת משחק אימון נגד הנבחרת האוסטרלית. באותו המשחק הופיע סאבו למשחקו הראשון והאחרון במדי הנבחרת הלאומית של ישראל. 
 
במכבי נתניה שיחק למשך שבע עונות, בהן רשם 149 הופעות. 149 ההופעות הללו הספיקו כדי להכניס אותו לרשימת 50 השחקנים עם כמות ההופעות הגדולה ביותר במועדון בכל הזמנים. בנוסף במהלך המשחקים בהם שיחק כבר סאבו 18 שערים. 
 
משחקים זכורים מהעבר:
 
02.01.1971 -  מכבי נתניה נגד מכבי חיפה, איצטדיון נתניה. 
הרכב הקבוצה: סורינוב, יוסף, טופולנסקי, עמירה, צ'רנוחה, בר, שלומוביץ, גל, גזל, שפיגלר וסאבו. 
 
כבר בפתיחת המשחק כבש סאבו את השער הראשון של הקבוצה לאחר הדיפה לא טובה של שוער הירוקים. עוד בפתיחת המשחק מוטל'ה שפיגלר הכפיל את התוצאה. כמה דקות בתוך החצי השני, אברהם סאבו ביצע מהלך יפה והשאיר את שפיגלר לבדו, האחרון דייק וכבש את השלישי של הצהובים-שחורים. בהמשך מכבי נתניה כבשה את הרביעי ומכבי חיפה הצליחה לצמק את התוצאה. בסיום המשחק מכבי נתניה ניצחה 4:1, שער ובישול לסאבו. 
 
06.03.1971 - שמשון תל אביב נגד מכבי נתניה, איצטדיון בלומפילד. 
הרכב הקבוצה: קדוש, צ'רנוחה, טופולונסקי, עמירה, סולומון, בר, שלומוביץ, גזל, שפיגלר וסאבו. 
 
המחצית הראשונה של המשחק הסתיימה לה בתוצאת תיקו מאופסת. שתי דקות בתוך החצי השני ומכבי נתניה הצליחה להעלות ליתרון 1:0, כאשר שפיגלר בישל לשלומוביץ. כעשר דקות לאחר מכן סאבו העביר כדור נהדר אל שלומוביץ, כאשר האחרון ניצל את המצב הזה גם הוא וקבע 2:0 למכבי נתניה. בסיום המשחק מכבי נתניה ניצחה בתוצאה 2:0 את שמשון תל אביב, בישול לסאבו. 
 
17.04.1971 - משחק ההכתרה, מכבי נתניה נגד הפועל כפר סבא. 
הרכב הקבוצה: סורינוב, צ'רנוחה, עמירה, טופולונסקי, סלומון, גל, בר, שלומוביץ, גזל, שפיגלר וסאבו. 
 
במחזור ה-25 של עונת 1970/71 הגיעה מכבי נתניה למשחק נגד הפועל כפר סבא כאשר היא יודעת שמה שהיה ברור למשך כל העונה - היה יכול להפוך לרשמי באותו הערב. 
המחצית הראשונה הסתיימה בתוצאת תיקו מאופסת על אף בליץ נתנייתי על שערם של הירוקים. גם בתחילת המחצית השנייה מכבי נתניה לא הצליחה למצוא את הרשת, עד שכאשר בדקה ה-69 אברהם סאבו שם סוף להחמצות וכבש את שער הניצחון, אשר יהפוך לשער האליפות של אותה העונה. מכבי נתניה אלופת המדינה לראשונה בתולדותיה! 
 
בנוסף לזכייתו של סאבו עם הקבוצה בתואר אליפות המדינה, ב-18.09.71 זכה אברהם סאבו עם מכבי נתניה גם בתואר "אלוף האלופים" כאשר הקבוצה ניצחה בתוצאה 4:2 את הכח רמת גן. בהמשך הקריירה זכה סאבו בגביע המדינה עם בית"ר ירושלים.
 
יהי זכרו ברוך!
 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up