תפריט
ראשי | "כייף לעבוד במועדון שהוא הבית שלי"

"כייף לעבוד במועדון שהוא הבית שלי"

רועי אלגרבלי
"כייף לעבוד במועדון שהוא הבית שלי"
בעום שני (20:30) מכבי נתניה תארח את מכבי תל אביב למשחק במסגרת המחזור ה-22 בליגה. לכבוד המפגש בחרנו לערוך ראיון מיוחד עם מאמן הכושר של הקבוצה, ישראל זביטי. ישראל אשר שיחק במועדון בעברו משתף על התחושות להיות חלק מהמועדון, הקהל, התקופות הטובות והפחות טובות וגם: מי פוקד את מתחם האימונים כל יום שישי. 
 
ישראל, בתקופה שלך במועדון עברו שלושה מאמנים (ריימונד אטפלד, בני לם ורן קוז'וק) - איך זה לעבוד עם שלושה אנשים שונים בתקופה יחסית קצרה?
 
"כיף לי לעבוד במועדון שהוא הבית שלי, מקום בו שיחקתי וחזרתי אליו בתור מאמן. זה לא סוד שהיה לי קשר טוב עם בני וריימונד. עם ריימונד עבדתי במכבי תל אביב והוא ביחד עם אלמוג, אייל וניב החזירו אותי לפה. עכשיו אני עובד עם רן קוז'וק, רן הוא חבר ילדות, שיחקנו ביחד והוא גם הגיע בהמלצתי למכבי נתניה. סביבת העבודה שלי עם שלושת המאמנים תמיד הייתה נוחה ומפרגנת מהכיוון שלי ומהכיוון שלהם". 
 
נסה לסכם את שלוש השנים בהן אתה במועדון
 
"היו תקופות טובות וגם כמובן כמו בכל מקום גם פחות טובות, כמו לדוגמא בתחילת השנה וגם בשנה שעברה התחלנו פחות טוב. זו שנה שלישית שלי פה אבל אם אני צריך לסכם, בנינו פה משהו צעיר וטוב. בשנה שעברה הגענו לפלייאוף עליון והשגנו את הכרטיס לאירופה, השנה זכינו בתואר אחרי הרבה שנים ואנחנו בדרך להשיג את המטרות שלנו. מבחינת מכבי נתניה שלושת השנים האחרונות הן מדהימות". 
 
הקבוצה דוגלת בכדורגל התקפי ולחץ וזה לא דבר פשוט ליישום, כמה זה לוקח זמן ותהליך להתאים את השחקנים לזה? 
 
"אני חושב שבעניין הזה מגיע כל הכבוד למאמנים שדורשים את זה. מדובר בעבודת צוות של כולנו ביחד, בין אם זה בדרישות הפיזיות שהפילוסופיה שלנו דורשת ובין אם קצב האימון והדרישה של כל המאמנים שהיו פה - הדרישה היא גבוהה מאוד מהשחקנים. אין יום שאנחנו לא משפרים ודורשים מהם חוץ מיום אחרי המשחק - אז אנחנו מעניקים זמן התאוששות לשחקנים ששיחקו ומי שלא שיחק משלים את כל הפרמטרים שאנחנו צריכים לעשות במשחק - השחקנים מגיעים לאותה רמת עצימות, פשוט יום אחרי המשחק. מדובר בירידה לפרטים שלי וקל וחומר של המאמנים". 
 
העונה הזאת התחילה טוב, אירופה, ניצחון ברבע גמר גביע הטוטו, ניצחון במשחק הפתיחה - מה קרה אחרי זה?
 
"אני חושב שבשנה הזו, ההכנה לעונה הייתה מדהימה. בטרום העונה במחנה האימון במשחקים שהצגנו שם, ההדחה של מכבי ת"א בגביע הטוטו והמשחקים באירופה. אנחנו לא עושים דברים שונים עכשיו ממה שעשינו לפני. בסוף הכל זה עניין של תוצאות והתוצאות היו פחות טובות, זה גרם לחוסר ביטחון אצל השחקנים. הקבוצה היא צעירה ופשוט לא הלך לנו. כמערכת לא הייתה לנו פאניקה, כי אם הייתה פאניקה לא היינו מצליחים להתרומם מחדש. היה לנו פה שקט במערכת למרות שהקהל רצה יכולת יותר טובה וניצחונות. הייתה את האפיזודה עם עדן קארצב שהלך וחזר אחרי אירופה (ההעברה שלא הצליחה לדינמו מוסקבה)  ופטריק וגנדלמן היו לא כשירים לפרקים והם שחקנים משמעותיים. כמועדון, המועדון הזה יציב בכלל מאז שאייל הגיע וגם בשנה הזו בעצם, כי אם לא הייתה פה יציבות מערכתית - לא היינו מצליחים להתרומם בחזרה".
 
דיברת על הקהל, איך היה לך לחוות את התקופה הזו בתחילת העונה?
 
"לי היה מאוד קשה שאנחנו מאכזבים את הקהל שבא כל משחק בבית ובחוץ. ראינו בירושלים בטדי כשהיה קור וגשם ואנשים עדיין באים וממלאים את האיצטדיון כל שבוע. יש לנו שני אוהדים שבאים קבוע מפתח תקווה כל יום שישי לראות אימון בבוקר - אלה אנשים שהמועדון נורא יקר להם. לי כתושב נתניה זה היה קשה מאוד להכיל כי אני יכול ללכת ברחוב ושכנים שלי או בסופר או בעיר ורואים ומדברים איתך על זה, ומרגישים בנוח לשאול כי הייתי קרוב אליהם. הסגל רץ הרבה שנים ביחד אבל רובם לא נתנייתים, אז בסוף הם לא חווים את מה שאני הייתי חווה כשחקן אחרי שהייתי מפסיד ולא הייתי יכול לצאת מהבית. זה כמובן יותר קשה כי אתה יום-יום מסתובב וחי אותם. בסך הכל לא היו דברים דרמטיים עם הקהל, זה היה וזה משהו שקורה בכל קבוצה בארץ ובעולם וזה נרגע כאשר התוצאות הגיעו".
 
בחלק מההתייצבות בחזרה גם זכינו בתואר גביע הטוטו, כמה זה היה משמעותי למועדון?
 
"מבחינתי זה אחד הרגעים הכי משמחים שחוויתי כשחקן וכאיש מערכת במועדון הזה. זה היה משהו שהעיף אותנו ממש חזק למעלה והחזיר לנו את הביטחון כקבוצה וכמועדון. אנשים יכולים להגיד ששלושה משחקים נגמרו בתיקו 0:0, אבל הדחנו שתי קבוצות עם תקציביםהרבה יותר גדולים מאיתנו. בסוף אם מסתכלים על שלושת המשחקים, אנחנו היינו יותר טובים וייצרנו יותר מצבים במשחקים האלה. אני חושב שהיה תהליך טוב לפני גביע הטוטו, לא הפסדנו ובנינו את עצמנו לאט לאט וזה נתן לנו בוסט גדול לקראת קדימה  שמחתי מאוד בעבור אייל שכבעלים בשש שנים האחרונות, עושה מעל ומעבר למועדון הזה ורק מי שעובד ביום-יום באמת מבין כמה - שמחתי מאוד לראות אותו מניף את הגביע בחגיגות. צריך להגיד תודה לכל מי שנמצא במעטפת.  עבורי, מכבי נתניה זה מועדון גדול באותה רמה של מכבי חיפה ומכבי תל אביב, התקציבים שונים אבל המועדון באותה רמה ושואף למקצוענות. מצד שני המועדון הזה הוא גם נורא משפחתי והיתה חוויה לראות את כולם שמחים".
 
לגבי אלמוג כהן, איך זה בשבילכם לעבוד עם אלמוג שמביא איתו המון ניסיון מהליגה הגרמנית וחדשנות?
 
"אלמוג הביא איתו הרבה דברים טובים מגרמניה והוא שם לו בראש מעייניו כדי שזה יהיה במכבי נתניה. זה מתחיל בארוחות משותפות, השיפוץ של חדר הכושר כאשר הוא הגיע לפני ארבע שנים ודרך זה שנשפץ אותו שוב פעם כעת, השקעה בדברים הכי קטנים, טכנולוגיה, תזונאית, אנליסטים, רמת אימון גבוהה. יש לו חלק בכל דבר, ויש לו עוד דבר אחד טוב, אותו אין בהרבה מועדונים - אחד הדברים שגרמו לנו להתאושש וזה שהוא יודע לנטרל רעשים מהמערכת. הוא יודע להעביר את המסרים הנכונים בפנים ובחוץ ואלה דברים שחסרים לקבוצות אחרות.
 
 הוא תמיד היה מנהיג, אני זוכר אותו כשהוא עלה בתור ילד ובתור קפטן של המועדון לפני שהוא יצא למועדון - והחלק שלו הוא גדול מאוד. החלק שלו גדול דרך העסקאות שלו, דרך הקשרים שלו ודרך הקידום שחקנים שלו מעבר לים. מכבי נתניה בשלושת השנים האחרונות מכרה שחקנים בעסקאות לא קטנות וגם על זה מגיע לו שאפו".
 
עד כמה זה חשוב  עבורך שיהיה את המשפחתיות והאחווה הזו בצוות?
 
"זה הרבה יותר מחשוב. אנחנו באמת עובדים כמו אחים אחד עם השני ביום-יום. אנחנו מפרגנים אחד לשני ובתקופות הפחות טובות ידענו לשמור אחד על השני ולעבוד באותה הרוטינה בעצם. היה קשה לבתקופה הפחות טובהוהיינו עם הפנים למטה אבל ניסינו למצוא את הפתרונות ביחד כדי שהמועדון יחזור למקום שהוא צריך להיות בו. אין חסרונות במועדון שכולם בו נתנייתים ואני חושב שיש בו רק יתרונות".
 
מה המטרות של נתניה לעונה?
 
"המטרה העיקרית שלנו היא להיות בין שש הראשונות כי זה המקום שלנו ושם אנחנו צריכים להיות. בעזרת השם כאשר נגיע לשם אנחנו רוצים לשמור על המקום הרביעי שלנו ולהיות באירופה. הגביע חי, קיים ובועט וגם בזה אנחנו חזק בתמונה וזה משהו שאנחנו כן רוצים להשיג אותו. אנחנו הולכים על מה שנשאר, פלייאוף, אירופה וגביע. נכנסנו ליישורת האחרונה בכושר משחק הנכון ובתקופה הטובה שלנו והתעוררנו בזמן הנכון כדי להשיג את המטרות שלנו מחדש".
 
מסר לקהל לקראת המשחק נגד מכבי תל אביב
 
"אני רוצה שהם ימשיכו לבוא בהמוניהם ולתמוך בנו והם יקבלו את התמורה מהקבוצה על הדשא. אני חושב שהקהל שלנו הגיע גם כשלא היה טוב ובטח ובטח כשטוב הוא מגיע יותר ואני באמת מצפה לראות את האיצטדיון מלא".
 
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up