תפריט
ראשי | סיכום מחנה: ראיון עם מאמן הכושר יניב מדר

סיכום מחנה: ראיון עם מאמן הכושר יניב מדר

סיכום מחנה: ראיון עם מאמן הכושר יניב מדר
 
יניב מדר מתחיל את העונה השלישית שלו כמאמן הכושר של הקבוצה. מדר, בן 43, נשוי ואב לשלושה, הוא חלק אינטגרלי מצוות האימון של סלובודן דראפיץ' ושי ברדה. הוא החל את המסע המשותף עימם עוד שנתיים קודם, בבית"ר תל אביב רמלה, המשיך איתם לבית"ר ירושלים, לפני שמצא בית בנתניה. תפסנו אותו לשיחה בדרך חזרה מהונגריה לישראל.
 
יניב, מהי בעצם המשמעות של מחנה האימונים הקייצי עבור קבוצת כדורגל?
"המשמעות היא בראש ובראשונה בהכנת השחקן לקראת העונה הארוכה, שמתחילה ביולי ומסתיימת במאי: הכנה אירובית, החזרת הרגלי העבודה ושמירה על הגוף לאחר פגרה ממושכת. מעבר לכך ישנה הכנה של הקבוצה לשיטות המשחק של המאמן, וכמובן שבנוסף לכך - גיבוש. יצירת חיבור בין השחקנים הוותיקים לחדשים".
 
ועד כמה מחנה האימונים משפיע על המשך העונה?
"מחנה האימון הוא אבן היסוד של שחקן כדורגל. עכשיו בנינו את הסתגלות הגוף למאמצים האדירים שיש לנו במהלך העונה. לכן מחנה אימונים מוצלח והכנה טובה יגרמו לשחקן להיות 'מחומצן' יותר טוב, וחשוף פחות לפציעות."

כמה זמן לוקח להכניס קבוצת כדורגל לכושר אחרי פגרה?
"קבוצת כדורגל נכנסת לכושר בהדרגה. יש לנו ארבעה שבועות מאוד אינטנסיביים לפני משחק גביע הטוטו הראשון. השחקנים מגיעים למשחקי גביע הטוטו עייפים ו'כבדים' מהעומס המופעל עליהם בהכנה. ההסתגלות הפיזית לוקחת לא מעט זמן, ולכן השחקנים עדיין לא בכושר מלא בשלב זה. לאחר מכן, אנחנו ניכנס למעין 'תקופת מעבר', בה פחות נעמיס על השחקנים, על מנת 'לאוורר' אותם, ובכדי לראות את התוצאות הגופניות שעמלנו עבורן."
 
נהוג לומר לפעמים על שחקן ש"הוא לא עשה הכנה טובה לעונה" - במה דברים כאלה מתבטאים?
"שחקן שלא ביצע הכנה טובה לעונה פשוט יותר חשוף לפציעות. הגוף עלול לקרוס בעומסים שנבנים באורך השנה. היכולת שלו במשחקים תהיה ירודה עקב חסכים באירובי, הניידות שלו במגרש תהיה מועטה, הוא לא יהיה קרוב לכדור וקבלת ההחלטות שלו בדפקים גבוהים תהיה גרועה."
 
סלובו סיפר במסיבת העיתונאים, שבתחילת האימונים שובל גוזלן "התלונן" שקשה לו לעמוד בקצב - מה שמעלה את השאלה מהי רמת אימוני הכושר במכבי נתניה, בהשוואה לקבוצות אחרות?
"לצוות המקצועי יש דרישות מאוד גבוהות מהשחקנים. במהלך 90 דקות - אנחנו לוחצים. רצים הרבה במשחק. על מנת לבצע את זה, אנחנו דורשים מהשחקנים לעבוד קשה ולעמוד באימונים בקצבים גבוהים, כאלו שהם צפויים להיתקל בהם גם במשחקים עצמם".
 
איך נראתה תוכנית האימונים שהכנת לאורך ימי המחנה?
"תוכנית האימונים נבנתה כך שעל כל 4 יחידות אימון - היה משחק. סך הכל 3 משחקים ו-13 יחידות אימון. הסדר היומי מחנה בטלקי היה של השכמה, ארוחת בוקר מבוקרת, אימון לפי קבוצות בחדר כושר, ואז אספות טקטיות; לאחר מכן יציאה לאימון בוקר, ארוחת צהריים, ומנוחה עם תוספי מגנזיום; קמים לקפה עם צנימים, דבש, חטיפי אנרגיה וכל מה שבריא לשחקן, ועולים למגרש לאימון שני שמבוסס על פי תוכנית מסודרת. מסיימים כל יום בארוחת ערב, טיפולים ושינה.
באימונים עצמם חילקנו את העומסים: יש כאלו שהגוף שלהם דרש מנוחה מדי פעם, יש כאלה שצריכים להשלים חוסרים, וכמובן יש את מי שעושים אימון רגיל. בסיום כל אימון מחויבים כולם להיכנס לאמבטיית קרח, ג'קוזי או לטיפול אצל הפיזיותרפיסטים."
 
מה החשיבות של קיום מחנה אימונים בחו"ל? למה בכלל מקפידים על הנוהג הזה מדי קיץ? לא ניתן לעשות אותו בארץ?
"מזג האוויר פחות חם מאשר בארץ, כך שאפשר לקיים שתי יחידות אימון, ולתת לשחקנים את המנוחה הדרושה בין אימון לאימון, ללא התחשבות במזג האוויר. במזג האוויר הקייצי בארץ, אם רוצים לבצע שתי יחידות אימון ביום, צריך להתחיל להתאמן בשעה מאוד מוקדמת, מה שפוגע במנוחה של השחקן ובהתאוששות. בנוסף, נהנינו במחנה בטלקי ממתקנים מעולים לאימון ול-Recovey".


יש לנו שחקנים שחוזרים מפציעה ממושכת, דוגמת עלי, שהשתתף במחנה. או כאלו שחוו פציעה במחנה, כמו ברנקו. ספר קצת על העבודה איתם הפעם.
"שחקן שחזר מפציעה, או שחווה אחת כזו, הצוות הרפואי ואני מכינים לו תוכנית מסודרת. אנחנו שם כדי לפעול בהתאם. הפציעה של עלי היא לא זו של העונה שעברה - היתה לו חבלה ברגל, תוצאה של מכה שקיבל במשחק האימון השני במחנה. בקרוב תרד הנפיחות והוא יחזור לעניינים. במהלך האימונים הוא עבד איתי או עם הפיזיותרפיסט בהדרגתיות שקבענו, ועם מרכיבי החיזוק שהוא צריך לבצע. אצל ברנקו מדובר בנקע בקרסול. זה ייקח מעט יותר זמן, אבל לליגה גם הוא יהיה מוכן".
 
האם יצא לך להיות במחנה קיץ בסיומו ידעת שיש לך קבוצה טובה להמשך העונה, ולעומת זאת האם חווית מחנה בו הבנת שהקבוצה לא במוכנות מספקת? אלה דברים שניתן לזהות כבר בשלב זה?
"בשלב זה, כשעברו בסך הכל שלושה שבועות מתחילת האימונים, ועיקר העבודה היא בניית כושר גופני ולמידת השיטות של המאמנים - יהיה בלתי מקצועי לבוא ולהגיד בסיום המחנה שיש קבוצה טובה יותר או פחות. לא מעט שחקנים מרגישים די כבדים מהעומס, ועדיין לא מפגינים את שיא יכולתם, שזה דבר טבעי. אנחנו לא מסתנוורים מהניצחונות במחנה: זה כייף לנצח ונותן טעם טוב, אבל המטרה העיקרית להגדיל לשחקנים דקות משחק ולהחזיר את הכושר. הרבה קבוצות סיימו מחנה בצורה מושלמת מבחינת ניצחונות במשחקי אימון, ויצרו ציפיות שלא עמדו בהן. כך שזה לא פקטור מבחינתנו".
 
בסיומו של מחנה האימונים הנוכחי - איך היית מסכם אותו?
"היה לנו מחנה מצוין. האווירה הייתה מדהימה, מתקן האימונים בטלקי ענה על כל הציפיות, עם מגרשים מטופחים, חדר כושר ברמה גבוהה ואוכל מעולה. השחקנים עבדו מאוד קשה, לאחר 10 ימים מאוד אינטנסיביים. השחקנים שלנו מתחילים להסתגל לקצב הגבוה, שזה כאמור היה היעד המרכזי. הצוות התגבש, ואנחנו עם הפנים קדימה - להמשיך לעבוד קשה, להמשיך להתחזק ולהשתפר. אני מאחל לכולנו שנמשיך לחייך ושתהיה לנו עונה מוצלחת."
 

טבלת ליגת הבורסה לניירות ערך

קבוצה מש' נקודות
7 הפועל ירושלים 26 31
8 הפועל חדרה 27 31
9 מכבי פ"ת 27 30
10 מכבי נתניה 26 28
11 הפועל תל אביב 26 26
12 בית"ר ירושלים 26 25
13 מ.ס אשדוד 26 22
לטבלה המלאה>
פרסומתפרסומת
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
חסות
ווינר    מנהלת הליגה לניירות ערך
powered by Art-Up